Coca-Cola mod Pepsi. Adidas mod Puma. McDonald’s mod Burger King.

Den kommercielle verden er fyldt med konkurrerende brands, som ofte opildner os forbrugere til at 'vælge side' og støtte det ene frem for det andet - og i disse dage er der få såkaldte 'brand-krige', der overgår Samsung mod Apple.

De to smartphone-producenter, der hører hjemme i henholdsvis Sydkorea og USA, har kørt et tæt kapløb, siden Samsung for syv år siden introducerede deres Galaxy S-smartphone som konkurrent til Apples iPhone - og undervejs er der blevet affyret adskillige skud gennem årene i form af kritik, hån og søgsmål.

Seneste skud affyres af Samsung, der netop har udsendt en reklamevideo for virksomhedens nyeste topmodel, Galaxy Note 8. I reklamen, der har fået titlen 'Growing Up', fremstilles Apple-brugere som barnlige, nærmest hjernevaskede forbrugere, der bare ikke ved bedre.

Her følger man en ung mand, der siden 2007, hvor den første iPhone blev lanceret, har været på Apple-vognen - og konstant været 'offer' for de negative sider ved iPhone. I mellemtiden har han set, hvordan folk omkring ham med Samsung-telefoner har haft et væld af fede, eksklusive funktioner.

Reklamen slutter med, at manden, der nu er voksen, efter 10 år endelig 'ser lyset'. Han smider sin iPhone i skuffen og skifter den ud med en Galaxy Note 8, mens hans forhenværende ligemænd står i kø for at købe den nye iPhone X.

Du kan se videoen i toppen af artiklen. Læg i øvrigt lige mærke til håret på fyren i iPhone-køen - en lille hånlig henvisning til indhakket i toppen af skærmen på en iPhone X, som mange allerede har gjort grin med.

Det er langt fra første gang, Samsung gør grin med Apple på den måde. I 2012 udsendte virksomheden eksempelvis en reklame, hvori man hånede flere 'nye' funktioner i den kommende iPhone 5, som Samsung allerede havde haft i noget tid.