Elgiganten har i rigtigt mange år siddet tungt på elektronikmarkedet i Danmark med deres store varehuse. Men nu vil Power - en ny kæde, ejet af Expertkoncernen - have en bid af kagen. Og kampen begynder på mandag med ekstreme tilbud - og den eneste sikre vinder er dig, forbrugeren.

Power er et navn du som elektronikelsker godt kan se frem til at høre mere til, for i de kommende år vil den nye kæde skulle kæmpe en hård kamp med Elgiganten for at få en markedsandel der vil tilfredsstille ejerne i Expert. Og det kommer formentlig til at ramme dig på den gode måde i form af bedre service og/eller billigere priser.

25 såkaldte “Powerhouse” varehuse bliver det til inden for de næste år, og planen er at tage kampen op med de etablerede spillere.

»Vi åbner 25 varehuse i Danmark over de næste år og kommer til at tage en lang række slag med de konkurrenter, der sidder tungt på markedet i dag,« siger administrerende direktør i POWER A/S Jesper Boysen, der fra i morgen vil være at finde i reklameblokke på tv, hvor han vil fortælle om Powers fortræffeligheder.

Han vil også slå på de mange slagtilbud, der vil være at finde ved åbningen af det første varehus, der kommer til at ligge i Glostrup – lige i nærheden af de to store konkurrenter Elgiganten og Computer City. Eksempelvis en Miele vaskemaskine til under 2.000 kr. og et 48″ Samsung TV til 2.399 kr.

Power forventer at åbne flere butikker i hovedstadsområdet og på fyn inden nytår – næste år kommer turen til resten af landet.

Du kan læse flere tech-nyheder og anmeldelser på iNPUT.