En nordjysk forretningsmand havde planer om salg af en større kollektion af Johnny Madsen-merchandise. 

Men det er der nu sat en stopper for, efter at musikerens søn, Rasmus Madsen, har delt sine frustrationer om forretningsideen, skriver Dagbladet Ringkøbing-Skjern.

»Det eneste, vi egentlig mangler i den imponerende kollektion af overflødighed, må være en tøjbamse i faktisk størrelse af min far,« lød det fra Rasmus Madsen i et opslag på Facebook.

Det gjorde det efter, at det kom frem, at den nordjyske forfatter og manager Henrik Røde Jensen var klar til at sende kopper, T-shirts og kalendere i Johnny Madsens navn i handlen. 

Det var især en Johnny Madsen-kalender med gyldne citater fra den afdøde sanger og sangskriver, der fik Rasmus Madsen til at sige nok er nok.

Johnny Madsens søn Rasmus Madsener sammen med sin familie bosat syd for Hvide Sande.
Johnny Madsens søn Rasmus Madsener sammen med sin familie bosat syd for Hvide Sande. Foto: Frederik Kongsgaard

»Jeg må blot endnu en gang gøre opmærksom på sandheden og meddele, at dette foregår fuldstændigt uden samtykke fra vores familie og er et tiltag, vi tager afstand fra,« skrev Rasmus Madsen i et opslag på Facebook. 

I en pressemeddelelse fra 8. oktober fortalte Henrik Røde Jensen, at de nye Johnny Madsen-varer 27. oktober ville ramme detailhandlen »i bred forstand«.

I dag har hverken Meny, Bog & idé eller Bilka varerne i deres sortiment, og det kommer de heller ikke til at være i fremtiden, skriver Dagbladet Ringkøbing-Skjern, der har talt med Klaus Kristensen, talsmand på forlaget Derfor.

Det er blandt andet, fordi de »bemærkede, at Rasmus Madsen var ked af det«.

Mediet har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Henrik Røde Jensen.