Det danske teleselskab YouSee er søndag eftermiddag ramt af et nedbrud, hvilket har fået flere kunder til at tordne på Facebook.

YouSee oplyser selv i et opslag på det sociale medie, at man i øjeblikket kæmper for at få fejlen fikset.

'Vi har i øjeblikket en fejl, så man ikke kan logge ind på yousee.dk eller på vores app. Fejlen rammer også vores tv boks. Vi arbejder på højtryk for at få denne fejl rettet, så hurtigt vi kan', skriver teleselskabet, der er en del af TDC Group, og forsætter:

'Du kan med fordel, hvis du har en tv-boks, sætte antennekablet direkte op i dit tv og lave en kanalsøgning. Dette skulle gerne give dig dine tv-kanaler tilbage på tv'et.'

Til BT oplyser kommunikationschef Peter Glüsing ved 19-tiden, at nedbruddet opstod, efter en fiberforbindelse i København klokken 12:50 blev gravet over af en entreprenør. Kablet forbinder to af af TDC’s vigtige netværkscentre.

'YouSee er derfor ramt af en fejl, der betyder, at vores kunder for øjeblikket oplever problemer med at tilgå tjenester som TV & Film via web og app, YouSee Musik, Mail, Selvbetjening, TV-boks og visse kunder med bredbånd. Den normale tv-distribution via kabel-netværket er ikke berørt', lyder det.

Der er teknikerteams på stedet for at få genoprettet forbindelsen hurtigst muligt, oplyser Peter Glüsing.

»Samtidig prøver vi at sende signalet via alternative kabler for at genoprette de ramte tjenester. Vi arbejder på højtryk med alt disponibelt mandskab på begge løsninger for at få signalet op at køre igen hurtigst muligt, og vi regner med at være oppe at køre her til aften,« siger han.

Nedbruddet har fået flere kunder til at kritisere YouSee.

Blandt andet skriver ‎Nicklas Caspersen‎ på firmaets Facebook-side:

'Jeg synes virkelig, det er utroligt, at så stort et selskab som jer, har så ufattelig mange fejl og problemer med jeres tv bokse!? 2 gange på under en uge er man uden tv, til trods for at man betaler så mange penge til jer hver måned? Håber da på, I sender samtlige yousee kunder, som er berørt af problemerne, en ordentlig jule gave i år...'.

En anden kunde, Henrik Andersen, skriver:

'Det er ikke kun jeres latterlige app... Jeg har intet net, min boks virker ikke, fordi den ikke kan komme på nettet. Det er simpelthen så dårligt.... Jeg har to døtre, der skriver en større skoleopggave, de kan ikke arbejde på, før der er net. Det er så tit, at der et problemer med jeres produkter, kan godt forstå, at I mister kunder. Da boligforeningen, hvor jeg bor, havde afstemning vedrørende tvudbyder, stemte jeg for Yousee...... Det fortryder jeg...... Og gør det aldrig mere.'

Også ‎Tommy Jønsson‎ skriver, at han er træt af, at selskabets produkter endnu engang ikke virker:

'Igen igen igen virker jeres produkt ikke Kommer der snart økonomisk kompensation fra jer til os stakkels kunder. I er sgu hurtige nok til at sende jeres regninger ud til os forbrugere.'

På YouSees hjemmeside lyder det:

'Vi beklager meget de gener, denne fejl kan medføre'.