I videoen herover kan du høre ejeren Kasper Basse fortælle Berlingske Business om, hvad hemmeligheden bag successen er.

Det går godt for den danske kæde Joe & the Juice, som stadig stormer frem både herhjemme og i udlandet.

Der bliver presset appelsiner og æbler i stride strømme hos juicekæden Joe & the Juice. For det er ikke bare danskerne, der har taget de sunde, farverige drikke til sig. Også i udlandet er de vilde med friskpresset juice efter det danske koncept.

Når rådhusklokkerne næste gang ringer et nyt år ind, vil den danske virksomhed ifølge dagbladet Børsen have næsten 300 butikker over hele verden. Samtidig regner kæden med, at omsætningen vil ligge i nærheden af en milliard kroner ved udgangen af 2018.

Det hele begyndte med en enkelt butik i København tilbage i 2002.

Her 16 år senere har kæden 230 butikker i 15 lande, og det kommende år forventer ledelsen altså, at virksomheden kommer til at vokse endnu mere. Det er planen, at der vil være yderligere 60 juicebarer med de karakteristiske sortklædte unge mænd og kvinder bag disken i 2018.

»2017 var et skelsættende år, hvor vi har etableret os på flere forskellige markeder. Vi vil gerne have, at 2018 også bliver et supergodt år og sikre os, at vi virkelig får kapitaliseret på det potentiale, vi har skabt, siger driftsdirektør Sebastian Vestergaard til avisen.

Ifølge Børsen havde Joe & the Juice i 2016 et underskud på 15 millioner kroner, men det skyldes ifølge Sebastian Vestergaard, at der blev ændret på ejerstrukturen det år. En del af virksomhedens vækst er finansieret ved hjælp af gæld, men det er ifølge driftsdirektøren naturligt i forhold til, at firmaet er en driftsvirksomhed.