7-Eleven i Danmark er for tiden i gang med at teste et nyt madkoncept i udvalgte butikker.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Konceptet går ud på, at kunderne skal kunne købe varme retter i kædens danske butikker. De nye retter tæller for eksempel supper og tærter.

Lige nu testes konceptet i tre butikker i København. Det er 7-Eleven ved Rådhuspladsen, 7-Eleven på Strøget og 7-Eleven i Københavns Lufthavn CPH.

Om det nye koncept forklarer Jesper Østergaard, der er administrerende direktør i Reitan Convenience Denmark, som har licensen til at drive 7-Eleven i Danmark:

»Igennem de senere år har vi set, at mange butikker i eksempelvis London og New York er begyndt at sælge varme madprodukter til selvbetjening. Vi er ikke i tvivl om, at vi kan sælge sådanne produkter også, og vi tester nu den mere operationelle og praktiske del i butik. Hvor meget kan vi reelt håndtere i selve butikken, uden at der går alt for mange lønkroner med til det,« siger Jesper Østergaard til mediet.

Nye butikker på vej

Konceptet med nem mad til kunderne i Danmark er noget, som 7-Eleven gennem et stykke tid har haft succes med. I løbet af de seneste år er fokus, når det kommer til fødevarer i de mange butikker, dog flyttet i retning af det mere sunde.

Det har Jesper Østergaard tidligere fortalt til Berlingske Business.

»Danske forbrugere er blevet langt sundere i holdninger og i indkøb. De sunde og alternative produkter er blevet vores succes, og salget er i voldsom vækst – det gælder lige fra sunde sandwich til salater, juice og smoothies. Salget er helt fantastisk, og vi arbejder benhårdt på at være de bedste i Danmark inden for mad og drikkevarer,« forklarede Jesper Østergaard i september.

Satsningen på sundere mad er en af de ting, der har betydet, at Reitan Convenience Denmark har fået vendt et mangeårigt underskud i 7-Eleven i Danmark til plus. Og derfor er man nu også klar til at åbne op mod 55 nye butikker rundt om i landet.

Hvor de nye butikker kommer til at ligge, er endnu ikke offentliggjort. Det er heller ikke gjort klart, om den nye satsning med mere varmt og sundt mad kommer ud til resten af landets butikker.