Landets største teleselskab TDC vil satse endnu mere digitalt, og derfor opretter man nu en ny forretningsenhed, hvor mere end 500 udviklere skal arbejde på at forbedre den digitale kundeoplevelse og TDC’s mange produkter.

Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

Den nye enhed får det oplagte navn ’Digital’ og vil udover 500 udviklere i begyndelsen også bestå af Michael Moyell Juul, der bliver koncerndirektør. Han er samtidig koncerndirektør i Online Brands og medlem af TDC Groups koncernledelse.

Formålet med ’Digital’ er samtidig at udvikle nye og digitale tv-produkter i et hurtigere tempo ved at samle specialisterne i en samlet enhed.

»Ambitionen med den nye forretningsenhed Digital er at øge tempoet yderligere på digitaliseringen af kundeoplevelsen, sikre fortsat innovation af vores underholdningsunivers og nye cloud-baserede løsninger til erhvervskunderne. Det skal ske i et marked i stor forandring. Ambitionen kræver således fokus og dedikerede ressourcer, der kan samarbejde i et agilt miljø,« siger koncernchef for TDC Group, Pernille Erenbjerg.

TDC har allerede gode erfaringer med at fokusere rent på det digitale i forbindelse med en ny række YouSee-kunder.

»Senest er en fuldt digital onboarding af nye YouSee-kunder blevet udviklet på denne måde. Resultatet er, at over 80 procent af kunderne giver fem ud af fem stjerner på baggrund af deres oplevelse,« oplyser Pernille Erenbjerg.

Den nye enhed under TDC Group går i luften allerede første februar, og der afsættes i alt over 700 millioner kroner årligt til ’Digital’.

TDC har mere end to millioner brugere på sine digitale underholdningstjenester, det til trods har TDC oplevet problemer med kunder, der forlader selskabet. Således var TDC's overskud i tredje kvartal sidste år halveret sammenlignet med samme tidspunkt i 2016. Det var blandt andet som konsekvens af, at 18.000 danske tv-kunder havde forladt selskabet.