TDC er blevet politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for at give vildtledende oplysninger til forbrugerne om HomeTrio.

TDC havde en kampagne i perioden 30.august til den 10. oktober sidste år, hvor selskabet havde udbudt en lidt for fordelagtig pris på HomeTrio frem til årsskiftet. HomeTrio indeholder en samlet pakke for tv, bredbånd og fastnettelefoni.

Det skriver Forbrugerombudsmanden.dk

TDC angav i annoncerne en forkert mindstepris for de kunder, der reagerede på annoncen. Dvs. forbrugerne kom til at betale en højere pris end den angivne mindstepris.

Samtidig havde TDC på en meget iøjnefaldende måde reklameret med, at kunderne skulle betale 0 kr. pr. måned resten af året, selvom de rent faktisk skulle betale 299. kr. for produktet. Det fremgik mindre tydeligt af annoncen. 

En anmeldelse som TDC ser på med stor alvor. 

- Vi har fokus på, at kunderne skal kunne gennemskue priser og vilkår, så det er selvfølgelig helt utilgiveligt, at vores kampagne er mangelfuld på det område. Det er kun i TDC's interesse, at kunderne ved, hvad de køber, siger markedsdirektør Allan Christiansen, TDC Privat i en pressemeddelelse.

- Vi er enige i Forbrugerombudsmandens vurdering af sagen og accepterer derfor også bøden, siger Allan Christiansen, der ærgrer sig over fejlen.

Bødens størrelse er endnu ikke fastsat.

Ifølge markedsføringsloven må reklamedrivende ikke angive vildledende priser eller udelade væsentlige informationer. Det er på baggrund af denne paragraf, at Forbrugerombudsmanden har indgivet en politianmeldelse af TDC.

Det er ikke første gang, at TDC har fået en bøde for vildledning af deres kunder. I januar måned accepterede TDC at betale en bøde på 100.000 kr, fordi de tilbage i 2009 ikke oplyste den samlede mobiltelefonpris i deres netbutik.