Han havde glædet sig til at opleve sine musikalske helte i Coldplay i knap trekvart år. Men da han mødte op, var det til en lang næse. Billetterne var falske.

Allan Levann fra Klampenborg var lykkelig, da han før jul købte fire billetter til Coldplays koncert tirsdag aften i Parken. Især fordi billetterne via billetnet var udsolgt. Men på internetsiden Viagogo.com var der stadig billetter til salg.

- Jeg kendte sådan set godt til konceptet bag viagogo - at det var billetter, der sælges til overpris. En slags sortbørs. Men det gjorde mig ikke noget. Jeg ville bare gerne til koncerten, siger Allan Levann, der da også to dage efter, at han havde betalt 6750,40 kroner for fire billetter fik en mail med billetterne.

Herefter printede han billetterne ud og glædede sig til koncerten små ni måneder senere.

Men da han tirsdag aften mødte op foran Parken, med sine to børn og en veninde, var det til en lang næse. Billetterne var falske.

- Vi blev virkelig kede af det. Det er simpelthen ikke i orden. Og vi var ikke de eneste. Vi stod ved siden af et par med to teenagebørn, der virkelig græd, siger han og fortæller, at han har handlet utroligt meget på nettet, og normalt intet problem ser i det.

- Jeg har købt alt fra flybilletter til printerpatroner på nettet. Det har aldrig været et problem. Men jeg føler virkelig, at der er et problem, når man skal handle billetter til kulturelle oplevelser, siger han og fortæller, at han i dag har brugt det meste af dagen på at kontakte sin bank, Viagogo og ikke mindst politiet i jagten på at få sine penge tilbage. Uden held.

Da BT henvender sig til Viagogo, der holder til i England, får de pludselig travlt med at undskylde episoden, som de kalder en fejl.

- Hvis det forholder sig, som du siger, så vil jeg gerne beklage. Jeg vil personligt undersøge sagen, lyder det fra Sarah Slater fra firmaets presseafdeling, da BT taler med hende.



Efter aftale med Allan Levann får Slater kontaktoplysningerne på Levann. Kort tid efter modtager BT en mail, hvor Sarah Slater skriver, at Levann får sine penge tilbage for de billetter, han har købt:

- Jeg vil lige holde dig opdateret med Mr. Levanns sag. Jeg har netop hørt fra vores kundeservice, som har været i kontakt med Mr. Levann, at han vil få tilbudt at få en fuld refundering for de billetter, han har købt.