En video af en sjov konkurrence, hvor to mænd konkurrerer om, hvem der hurtigst kan spise en gigantisk gammeldags isvaffel i Vejle, er blevet så populær, at den har taget nettet med storm. Det skriver jv.dk.

To is-elskende mænd, to kæmpe isvafler og et kamera. Og så uploade til de sociale medier.

Sådan lyder opskriften, hvis man skal have succes på de sociale medier. Det kan det nygifte ægtepar Line og Kim Schmidt Jessen skrive under på.

I april overtog Line og Kim Schmidt Jessen nemlig iskiosken Det Lille Ishus i Vejle. Og efter de onsdag lagde en video af en sjov isspisningskonkurrence ud på deres Facebookside, har den simpelthen taget nettet med storm.

I skrivende stund er den sjove video, hvor ishusets ejer Kim Schmidt Jessen konkurrerer med en anden mand om at spise en såkaldt ’King-Kong’, som er ishusets kæmpestore isvaffel med 26 kugler is, 5 flødeboller, softice, guf og syltetøj, blevet vist mere end en halv mio. gange.

De to mænd spiser da også alt, hvad de kan:

’Kim og Dennis spiste i dag vores store 250-kroners is, KING-KONG, med 26 kugler, 5 flødeboller, softice, guf og syltetøj! Kim vandt med tiden: 31 minutter og 18 sekunder og Dennis fulgte godt med, og endte på 38 minutter og 32 sekunder.... HELT VILDT SEJT!’, skriver ishuset på i Facebookopslaget, som du også kan se nederst i denne artikel.

Her er en såkaldt 'King-Kong' is, som altså indeholder hele 26 kugler is samt 5 flødeboller foruden softice, guf og syltetøj.
Her er en såkaldt 'King-Kong' is, som altså indeholder hele 26 kugler is samt 5 flødeboller foruden softice, guf og syltetøj. Foto: Facebook/ Det Lille Ishus
Vis mere

Selv om videoen er ganske underholdende, så er det dog alligevel kommet bag på ægteparret, at videoen er blevet så stort et hit på de sociale medier.

»Det kom meget bag på os, men det er bare fedt og viser, at folk elsker is. For som vi siger: Alt vejr er is-vejr,« siger Kim Schmidt Jessen til jv.dk.

Foruden at slå sin modstander kan han også glæde sig over, at han slog ishusets forhenværende rekord på spisning af 'King-Kong'. Den var nemlig før onsdag på 42 minutter.

Til BT uddyber Line Schmidt Jessen, at det oprindeligt slet ikke var meningen, at videoen skulle have været på Facebook. Egentlig var det bare en lille konkurrence for de fremmødte, men hun blev opfordret til at sende den live på Facebook - og det blev populært.

»Det havde vi slet ikke regnet med, men det er da super sjovt«, siger hun.

Videoen har da også haft den effekt, at flere er kommet for at besøge ishuset og tage udfordringen op.

»Vi havde et ægtepar, der kom ud og begge købte en is, som de konkurrede om at spise. De spiste den på omkring 40 minutter«, siger Line Schmidt Jessen.

Indehaverne af Det Lille Ishus, Kim og Line Schmidt Jessen er blevet noget overraskede over den megen opmærksomhed omkring videoen.
Indehaverne af Det Lille Ishus, Kim og Line Schmidt Jessen er blevet noget overraskede over den megen opmærksomhed omkring videoen.
Vis mere

På Facebook vidner de mere 6.000 kommentarer til det populære opslag om, at mange har fornøjet sig over indslaget.

’Fuck I er jo bindegale, I må dælme have haft det dårligt bagefter… Jeg kan dårligt komme igennem en med to kugler.. Går ik ud fra I skal have is foreløbig’, lyder det i en af de mange kommentarer.

Se videoen herunder: