Rains er et aarhusiansk mærke, som er særdeles kendt for deres moderigtige regntøj, der sælges i over 20 lande. Især deres regnjakker er i høj kurs, og netop disse er ifølge virksomheden blevet 'kuppet' af Dansk Supermarked op til den store handelsdag, Black Friday.

Det skriver Finans.dk.

Regnjakke-selskabet sagsøger en samarbejdspartner, fordi deres produkter nu er kommet til salg i to kæmpe supermarkedskæder I Danmark.

Både Føtex og Bilka, som begge hører under Dansk Supermarked, har de seneste dage, som led i markedsføringen af tilbud op til Black Friday, fremvist regntøj og tasker fra Rains i annoncer og tv-indslag.

Ifølge Rains sker det mod selskabets vilje.

Rains administrerende direktør, Jan Stig Andersen, mener ligefrem ifølge Finans.dk, at varerne er »narret ud af« modevirksomheden.

»Varerne, som vi solgte til leverandøren med henblik på at blive afsat til nye udenlandske kunder, er ad snirklede omveje havnet på hylderne hos Bilka og Føtex. Der er tale om et mindre parti tasker og jakker, som vi nu gør alt, hvad der står i vores magt, for at købe tilbage,« siger Jan Stig Andersen.

Han mener, at Dansk Supermarked har brugt »ufine metoder« og sætter spørgsmålstegn ved, hvorfor de ikke har taget kontakt til Rains for at lave aftalen.

Hos Dansk Supermarked er der ifølge Finans.dk samtidig forundring over, at Rains ønsker at begrænse muligheden for salget.

Hos Rains ønsker Jan Stig Andersen ikke at sætte navn på samarbejdspartneren, som angiveligt står bag salget til Dansk Supermarked. Men han oplyser til Finans.dk, at advokater er i gang med at forfølge sagen, der kan ende med sagsanlæg og andre retslige skridt.

Tidligere har Rains været i medierne, hvor firmaet beskyldte det verdensomspændende tøjmærke 'Zara' for at kopiere deres ikoniske regnjakker. Også her sagsøgte den aarhusianske virksomheden modparten.