Kender du eller er du en af de to involverede parter, vil BT meget gerne høre fra dig. Du kan kontakte os på 1929@bt.dk.

Torsdag eftermiddag har Nordsjællands Politi skrevet et opslag på Facebook, hvor de roser en meget ærlig bilist efter et mindre uheld.

'Manden ringede ind for at fortælle, at han i fredags var kommet til at påkøre en parkeret bil på en parkeringsplads i Fredensborg. Den påkørte bil havde fået synlige skader, og manden havde derfor efterladt sit visitkort i bilens forrude, således ejeren af den påkørte bil kunne kontakte ham,' lyder det i starten af opslaget.

Men bilisten hørte aldrig fra modparten, hvorfor han valgte at kontakte politiet, der måske havde hørt fra den påkørte bils ejermand. Han frygtede, at det efterladte visitkort var blæst væk.

Politiet kunne slå bilejeren op i deres system, som de forsøgte at kontakte.

Torsdag formiddag gav han lyd fra sig.

'Det var ikke overraskende en meget glad bilejer, vi fik i røret, for visitkortet havde nemlig ikke ligget i forruden, da han havde fundet sin bil i påkørt tilstand,' lyder det.

Nordsjællands Politi roser bilisten for sin indsats for at komme i kontakt med dem. De håber, at vedkommende kan fungere som et positivt eksempel på, hvad man burde gøre, hvis uheldet skulle være ude.

'Hvis alle bilister da bare var som ham, ville verden utvivlsomt være et bedre sted,' slutter Nordsjællands Politi opslaget med at skrive.