Det er efterhånden de færreste singler, der ikke har været forbi et dating-site eller en dating-app i håbet om at møde den eneste ene. Men det er måske ikke alle, der har fundet lykken.

Nu mener dating-sitet single.dk, at der er brug for professionel assistance til at finde kærligheden. Derfor lancerer de PlatinMatch, hvor en matchmaker skal sætte dig op med den helt rigtige og forhåbentlig kommende partner.

Det kan alt sammen blive dit til den nette sum af 25.000 kroner.

Men så bliver der også taget hånd om det hele, fortæller Jonas Cronfeld, der er medstifter af single.dk.

»Vores opgave er at finde den rigtige kæreste til den person vi møder. Det er som regel det, en single ønsker sig, men det er ikke alle, der har tid til at søge gennem databaser, sætte dates op osv. Det kan vi hjælpe med nu.«

Inspirationen kommer fra udlandet, hvor fænomenet er kendt i blandt andet England, USA og flere steder i Asien.

Det første der sker, når man køber en PlatinMatch-pakke, er, at man møder en matchmaker, som har professionel erfaring indenfor headhunting og har dating-ekspertise, som skal lære dig at kende og der udarbejdes en personlighedstest.

Ud fra de oplysninger finder matchmakeren den rette kandidat blandt single.dks mange tusinde brugere og arrangerer så en date.

Efter stævnemødet er der en evaluering om, hvordan det gik.

»Var det et rigtigt godt match, eller skal der justeres noget inden næste date? Det kan også være, de har brug for råd til, hvordan de skal agere, eller hvordan deres indgangsvinkel til det at finde en kæreste er,« siger Jonas Cronfeld.

Man får op til 10 dates for sine 25.000 kroner.

Selvom man skulle blive smaskforelsket på sin allerførste date og dermed ikke have brug for mere coaching og de resterende ni dates, mener Jonas Cronfeld bestemt ikke, pengene er spildt.

»Så er man jo forhåbentligt super glad og synes, det var det hele værd.«

Der findes også en mindre pakke til 5.000 kroner, her foregår samtalerne med matchmakeren over telefon og indeholder op til tre dates.

Det har længe været muligt at møde potentielle partnere helt gratis både på nettet og de seneste år på apps som Tinder. Men det er Jonas Cronfeld slet ikke bekymret for – han mener i den grad, at folk er villige til at betale.

»Absolut, det ved vi, de er. Folk ønsker at finde kærligheden – og vi har selvfølgelig også lavet markedsundersøgelser forud for lanceringen i går (tirsdag red.).«

I løbet af det første døgn er der blevet solgt omkring 30 PlatinMatch-pakker.