Aarhus Kommune har brugt 1 mio. kr. på at udvikle sit nye slogan, der er på engelsk.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Borte er de tidligere slogans "smilets by" og "viden, puls og rødder", og væk er det kritiserede bylogo, der havde et stiliseret smil som udtryk. Aarhus har skrottet det hele, og i dag tages et nyt engelsksproget slogan i brug: "Aarhus. Danish for progress" hedder det nye feltråb, som er udset til at profilere byen i udlandet i de kommende år. Det engelske slogan er lidt tvetydigt, men betyder noget i retning af "Aarhus. Det danske ord for fremskridt". Det er de to London-baserede konsulentfirmaer Goosebumps Branding Agency og Global Cities, som har udviklet byens slogan og det nye grafiske udtryk, som virksomheder, institutioner, organisationer og borgere fremover skal bruge i markedsføringen af Aarhus.

Hvad synes du om Aarhus' nye slog?

Deltag i debatten under artiklen
Sådan ser det nye slogan ud
Sådan ser det nye slogan ud
Vis mere