Mads Bybjerg fra Slagelse er rasende, efter han har været et smut i elektronikkæden Elgigaten for at jagte Black Friday-tilbud.

Det viste sig nemlig, at den computer, han havde spottet som et godt Black Friday-tilbud, var rent fup.

»Jeg kan love dig for, at jeg aldrig sætter mine ben i Elgiganten igen,« er Mads Bybjergs første kommentar, da BT fanger ham over telefon.

Han følte sig ifølge Ekstra Bladet slemt snydt, da han fik anbefalet en Acer-computer som butikkens bedste tilbud af en ekspedient

»Han sagde, at det var det absolut bedste tilbud i butikken, men da jeg spurgte om den oprindelige pris, og han gik hen for at finde den i sin computer, blev han pludselig meget stille, og pludselig var han bare væk,« siger han.

Ekspedienten var ikke til at få kontakt med igen, og Mads Bybjerg gik hen og tog fat i prisskiltet, der viste 3.999 kroner med store fede Black Friday-typer på

.

Men nedenunder tilbudsskiltet var det oprindelige skilt uden tilbud, og prisen var præcis den samme - nemlig 3.999 kroner.

»Man sparede nul kroner,!« siger Mads Bybjerg harmdirrende.

Men det stoppede ikke her. For den fortørnede kunde fik fat i en anden ekspedient og spurgte, om det var en fejl, og han sagde at 'sådan var det bare.'

Mads pointerede, at han mente, det var at snyde folk, men så blev ekspedienten sur.

»Så begyndte han at kalde mig en stor idiot, og jeg havde ikke sagt et eneste grimt ord til ham.«

Derefter gik ekspedienten med til at give ham 50 procent i rabat, men ifølge Mads Bybjerg afsluttede han med at sige, at han var en 'stor idiot' og ikke skulle komme i butikken igen.

Til sidst fik den vrede kunde fat i varehuschefen, som lovede at ringe tilbage, men det er stadig ikke sket.

»Det er en grim oplevelse. Jeg plejer at få god service i Elgiganten, men jeg tror Black Friday er steget dem til hovedet, så de føler, de kan svine folk til. Jeg lover dig for, at jeg ikke kommer igen.«

Ekstra Bladet har konfronteret Elgiganten med Mads Bybjergs oplevelse, og de beklager over for mediet og indrømmer, at det er en klar fejl.

»Der er ikke andet at sige, end at der er sket en klar fejl i det pågældende varehus, og det er hamrende ærgerligt,« forklarer salgschef i Elgiganten, Jan Kirkedal, til Ekstra Bladet og tilføjer.

»Der skulle aldrig have været Black Friday-skilt ved det produkt. Vi har en helt klar rutine om, at Black Friday-skilte kun påsættes Black Friday-tilbud og ikke andet.«

Det fremgår ikke, om de også har talt med de pågældende medarbejdere om deres behandling af kunden.