Det ikoniske mandemagasin M! er blevet solgt.

Det skriver Mediawatch.

Benjamin Media, der ejer M!, har valgt at sælge magasinet, som i dag udelukkende består som digitalt medie, til Connery.dk.

Benjamin Media ønsker at strømligne forretningen, lyder forklaringen.

Den administrerende direktør i Benjamin Media, Niels Jespersen, forklarer i en meddelelse til Mediawatch.

»Vi har haft god succes med mmm.dk, siden vi for et par år siden lukkede ned for den trykte udgave af M!, men vi kan også se, at mmm.dk ikke er et perfekt match i forhold til vores kerneområder inden for bolig, bil og mode. Derfor har vi valgt at sælge, og vi er sikre på, at M! får et helt andet fokus hos Connery,« lyder det fra Niels Jespersen.

Han fortæller videre, at det er annoncesalget til sitet, som har svigtet - ikke mindst fordi M! ikke rigtigt passer ind i resten af den portefølje, som Benjamin Media har. Porteføljen tæller blandt andet Costume og Bo Bedre.

Connery.dk, som køber M!, har siden 2000 fokuseret på netop mænd, og derfor passer M! godt ind, lyder det fra ejeren Mikkel Møller Vermeulen.

For omkring to år siden blev det besluttet, at M! ikke længere skulle udkomme i den bladform, som mange drenge og unge mænd gennem en årrække havde lært at kende så godt. Siden er M! på hjemmesiden mmm.dk udelukkende udkommet digitalt.

M! var et månedligt mandeblad, der er kendt for at have letpåklædte kvinder på forsiden. Første eksemplar af magasinet M! kom på gaden i 1997.

I forbindelse med lukningen af M! på tryk snakkede BT med en stribe forskellige kendte danskere, der har prydet mandemagasinets forside.

De tæller Janni Ree, Mascha Vang, Mai-Britt Vingsøe og Nikita Klæstrup. Og du kan læse, hvad de sagde om lukningen af bladet her.