Konkurrencestyrelsen mener, at Sønderborg Kommune skal lade sagen om branding af kommunen gå om, fordi kommunen har handlet i strid med udbudsdirektivet.

Sønderborg skal sælges for noget positivt.

Men indtil videre er en sag om branding af kommunen endt med kritik fra Konkurrencestyrelsen. Styrelsen mener nemlig, at kommunen skal lade hele EU-udbuddet af branding-opgaven gå om.

Sagen er en ommer, fordi kommunen har handlet i strid med udbudsdirektivet, mener Konkurrencestyrelsen.

I alt syv firmaer bød på opgaven med at sælge Sønderborg til omverdenen, og kommunen valgte det københavnske firma Advice. Det fik en af konkurrenterne til at klage over kommunens måde at håndtere EU-udbuddet på. Konkurrenten har også varslet et erstatningskrav mod Sønderborg Kommune i sagen.

Konkurrencestyrelsen kan ikke give kommunen et påbud, men brevet vil nu blive nærlæst i kommunen, oplyser kommunaldirektør Søren Lund Hansen.

/ritzau/