En nordjysk cykelhandler reagerede tirsdag på en utilfreds kundes negative anmeldelse af sin butik. Cykelhandleren valgte dog et noget særpræget svar på kritikken.

- Hold da fast! Vi ses vist aldrig igen - ja, det håber jeg da ikke, for så ender jeg med at brække mig ud over dig, skrev Rold Skov Cykel shop på deres Facebook-side som en kommentar til kvinden, der havde klaget over dårlig behandling.

Den utilfredse kunde klagede under overskriften 'Magen til amatørbiks' over, at butikken havde lagt et tilbud på en racercykel ud på deres Facebook-side. Det gode tilbud viste sig imidlertid at være en spøg.

Butikken skrev på sin Facebookside, at det var muligt at købe en racercykel, der normalt kostede 20.000 kroner til 15.000 kroner, hvis man selv hentede den. Og det tilbud reagerede kvinden på.

- Jeg ringede dertil mandag morgen og viste stor interesse for cyklen. Hvortil jeg fik ordene med et stort grin: 'Det med de 15.000,- var en joke - den koster altså 20.000'. Jeg var rystet! Hvad fanden er det for en måde at køre forretning på, skriver hun i sin klage.

- En joke til 5000 kroner. Om manden har humoristisk sans eller ej, skal jeg ikke bestemme, men han har en stor kundegruppe, som nok ikke alle synes det er lige spøgefuldt. Jeg gjorde i hvert fald ikke(...) Det er ikke alle der kender dig personligt eller din måde at joke på. Er du forretningsmand eller komiker? Jeg vil mene ingen af delene. Ingen stjerne herfra. Jeg vil betegne det som tankeløs handling - useriøs butik du fører dig, skriver den vrede kunde i sin anmeldelse, som blev mødt med det særprægede svar fra Rold Skov Cykel Shop.

Ejeren af Rold Skov Cykel Shop beklager over for BT den kontante kommentar til kundens klage.

- Det skulle jeg selvfølgelig aldrig nogensinde have skrevet. Jeg blev sur, og jeg blev primitiv, siger butiksejer Hasse Kristensen.

Han siger samtidig, at kunden i fremtiden er velkommen i hans butik på trods af deres skænderi på Facebook. Han er dog stadig uforstående overfor, at kunden valgte at klage over hans opførsel.

- Jeg havde haft en dialog med kunden om sagen, og hun kunne have henvendt sig til os i stedet for. Jeg havde haft hende i røret, hvor jeg forklarede hende, at det var en intern joke. Det er min kæreste, som ejer cyklen, der blev sat til salg, og det viste hun sådan set forståelse for, siger Hasse Kristensen, der ejer Rold Skov Cykel Shop.

- Hun er i mit lokalområde, men jeg tror ikke, at hun kommer i min butik igen. Men hun er selvfølgelig velkommen, siger Hasse Kristensen.


BT har været i kontakt med Forbrugerombudsmanden, og de oplyser, at det er i strid med markedsføringsloven, hvis en erhvervsdrivende siger noget, der er vildledende eller forkert. De vil dog ikke forholde sig til den konkrete situation, men oplyser, at det ejeren af Rold Skov Cykel Shop risikerer en bøde, hvis sagen bliver rejst.

Den sure kunde skal dog ikke regne med, at hun kan få cyklen til de 15.000 kroner, som tilbuddet ellers lød på. Ifølge Forbrugerombudsmanden kræver det nemlig, at det er muligt at købe produktet, der hvor tilbuddet er fremsat, og det var det ikke på den annonce, der blev på Facebook og som viste sig at være en spøg.






Se kommentaren her:




Kan du forstå hendes reaktion?