En tidligere kunde advarer nu andre potentielle købere om at handle på den danske webshop cheapio.dk, efter hun har modtaget en yderst tvivlsom behandling af firmaet, som hun selv mener er 'under al kritik'.

En manglende vare, problemer med at få pengene retur og et yderst flabet svar fra en af webshoppens medarbejdere. Det fik mandag Kathrin Thea Kiholm Heukendorff til Facebook-tasterne, hvor hun delte sine erfaringer med firmaet cheapio.dk. Opdateringen, som du kan læse i sin helhed herunder, er på kort tid blevet flittigt delt på det sociale medie.

Artiklen fortsætter under billedet.

På webshoppens hjemmeside havde Kathrin Thea Kiholm Heukendorff købt en jakke, som aldrig dukkede op. Da hun efterfølgende også havde besvær med at få sine penge retur, på trods af at hun havde sendt flere mails til firmaet, valgte hun at skrive direkte på cheapio.dks egen Facebook-side.

Det faldt dog ikke i god jord hos webshoppen, som slettede hendes indlæg. I stedet blev hun kontaktet via en privat besked på Facebook.

»Vi yder ikke ordre support på vores Facebook annoncer, din besked er derfor slettet,« stod der blandt andet i svaret, hvor Kathrin Thea Kiholm Heukendorff blev bedt om at sende endnu en mail til firmaet.

»Den er vel slettet fordi I ikke ønsker dårlig omtale,« skrev hun tilbage i den private besked, hvilket medførte denne bizarre forklaring.

»Det er korrekt vi ikke gider betale penge for en annonce skal vises med negative kommentarer. Lad os antage du var model og der hang et kæmpe stort banner af dig ved en befærdet vej. I løbet af natten havde nogle banditter tegnet en penis i panden af dig, ville du fjerne penisen eller blot lade den være???«

»Jeg ville fjerne den! Og derfor sletter jeg også din kommentar,« lød svaret fra cheapio.dk

I den private dialiog med webshoppen, som Kathrin Thea Kiholm Heukendorff har valgt at offentliggøre, kan man også læse, hvordan firmaet langt fra imødekommer hendes kritik.

»Du kan skrive en mail som normale mennesker gør så får du også et svar,« skriver firmaet til hende.

På hjemmsiden Trustpilot, hvor danske forbrugere kan anmelde både fysiske samt internetbutikker, tegner der sig også et billede af, at cheapio.dks kundeservice langt fra er tilfredsstillende. Hele 82 procent af firmaets anmeldelser lyder på blot en enkelt stjerne ud af fem mulige, hvilket er den dårligste karakter, der kan gives.

Men selvom Kathrin Thea Kiholm Heukendorff langt fra lader til at være den eneste, som har modtaget en dårlig behandling fra cheapio.dk, så har hendes opdatering dog alligevel fået konsekvenser, da firmaet kort efter selv lagde en opdatering på Facebook, hvor de lægger sig fladt ned.

Opslaget er efter artiklens udgivelse blevet fjernet.

Webshoppen skriver blandt andet, at den pågældende medarbejder er blevet opsagt, og at de undskylder den dårlige behandling. Tirsdag valgte firmaet at lægge endnu en undskyldning på Facebook, hvor de endnu engang beklager sagen. BT har været i kontakt med cheapio.dk, der i en mail endnu en gang beklager sagen.

»Kunden kontaktede os den 1. Januar, hvorefter vi allerede samme dag krediterede kunden (dette tager 2-4 bankdage, før kunden kan se beløbet på hendes konto). Vores forklaring om at fjerne kundens indlæg og dialogen, som dokumenteret af kunden, var ikke okay. Vores SoMe medarbejder var desværre ikke opgaven moden. Derfor fik kunden yderligere en kompensation d. 4. Januar på et gavekort på 300 kr. Først herefter eskalerede sagen yderligere på Facebook.«

BT har tirsdag forsøgt at få en kommentar fra Kathrin Thea Kiholm Heukendorff, dog uden held. Herunder kan du læse hele korrespondencen, som Kathrin Thea Kiholm Heukendorff lagde på Facebook.