To chefer på ugebladet Se og Hør bliver nu også inddraget i bladets brug af den såkaldte 'tys-tys-kilde', der var i stand til at aflure kendte og kongeliges kreditkorttransaktioner.

Denne gang er det kreativ chef, Steffen Sørensen, og fotochef, Peter Grosen, på Se og Hør, der tilsyneladende også har kendt til Se og Hørs ulovlige metoder.

Det fremgår i hvert fald af dele af den mail, som BT fremlagde 29.maj. 

I mailen, der er sendt 1.juli 2010 fra chefredaktør Kim Henningsen til den daværende chefgruppe på Se og Hør, heriblandt Steffen Sørensen og Peter Grosen, takkes der for et godt møde dagen forinden, og Kim Henningsen forklarer blandt andet over for chefgruppen, hvorfor brugen af kreditkortkilden skulle stoppe (Se og Hør stoppede først brugen af kilden ultimo 2011, red).

Læs også: Qvortrup om afskeden med TV2: Brød sammen på chefens kontor

- Efter en nærmere overvejelse og snak med Ingdal (udgiverdirektør og næstkommanderende i Aller Media, red) er jeg nået frem til, at Kopping og Ken B (Journalisterne, der 'førte' kilden, red) og de øvrige medarbejdere kun får en flig af den fulde historie for at stoppe samarbejdet med PBS-manden, skriver Kim Henningsen bl.a. i mailen, som blandt andet Peter Grosen og Steffen Sørensen modtog.

Den 30.april blev syv medarbejdere på Se og Hør og to medarbejdere på Billed-Bladet, der tidligere har været på Se og Hør, sendt hjem, fordi de havde modtaget en mail, hvor den ulovlige kilde blev nævnt.

Om Steffen Sørensen og Peter Grosen også er blevet sendt hjem for, ligesom de ni andre Aller Media-medabejdere, at have modtaget mail, hvor kilden bliver nævnt, er uvist.

BT har været i kontakt med Steffen Sørensen og Peter Grosen, men ingen af dem ønsker at fortælle, om de er hjemsendt. Peter Grosen har dog tidligere forklaret til BT, at han ikke husker den pågældende mail.

Nuværende chefredaktør på Se og Hør, Niels Pinborg, henviser til Aller Medias presseansvarlige, Kasper Kankelborg, på spørgsmålet, om Peter Grosen og Steffen Sørensen er hjemsendt.

Men Kasper Kankelborg har i to dage ikke besvaret BTs mange henvendelser.