Danske Bank er på langsomt reklame-tilbagetog efter kritikken er haglet ned over banken i forbindelse med storbankens seneste fremstød 'New Normal'.

Kampagnen indeholder blandt andet klip med en demonstrant fra 'Occupy'-bevægelsen mod storbankerne - nu fjerner banken billedet fra fremstødet, men sent torsdag aften var billedet stadig på bankens Twitter-profil.

- Vi har besluttet at fjerne klippet, og det er ved at blive implementeret nu, siger Kenni Leth, pressechef hos Danske Bank til bt.dk.

Kenni Leth siger at klippet i øjeblikket er ved at blive fjernet på alle medieplatforme, hvor Danske Bank har lanceret den massive reklame-kampagne.

Reklame-kampagnen, der er tilrettelagt for Danske Bank af det kendte og kontroversielle reklame-bureau Mensch, har fra starten mødt massiv kritik for nærmest at ville udtrykke at Danske Bank, der for mange står som selve symbolet på kapitalisme, er ude på at redde verden - og Danske Bank er blevet anklaget for at misbruge Occupy-demonstranterne til at tjene penge til banken.  

- Det har ikke været intentionen, og det beklager vi. Vi inviterer derfor repræsentanter fra Occupy-bevægelsen til dialog«, siger Eva Hald, .kommunikationsdirektør i Danske Bank til Ritzau ifølge Politiken.dk.