Lyt til artiklen

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Deadline-profilen Charlotte Harder bliver Folkekirkens Nødhjælps nye mediechef.

Det oplyser nødhjælpsorganisationen i en pressemeddelelse.

47-årige Charlotte Harder har i mere end 20 år været ansat i DR, hvor hun primært har arbejdet med det internationale stofområde som korrespondent, udlandschef i DR nyheder og senest som ledende redaktør for Deadline på DR2.

Nu laver hun dog et markant karriereskift.

»Vi er meget begejstrede for at få Charlotte med til at sætte mennesker i nød på dagsordenen. Hun kommer til os med en stor viden om internationale forhold, medier og ledelse, hvilket vil gøre vores kommunikation endnu skarpere end den er i dag,« siger generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, Birgitte Qvist-Sørensen.

Hun oplyser desuden, at DR-profilen skal være med til at skabe engagement blandt danskerne på tværs af platforme, samt sikre at Folkekirkens Nødhjælp fortsat arbejder med udgangspunkt i deres strategier til fordel for verdens fattigste.

»Jeg ser det ikke som et brancheskift, men som en mulighed for at arbejde målrettet med dialog og engagement i kombination med journalistikken. Min vigtigste opgave hos Folkekirkens Nødhjælp er at sprede budskabet om, hvad Folkekirkens Nødhjælp gør for mennesker ude i verden og på den måde give endnu flere lyst til at engagere sig og støtte det arbejde,« siger Charlotte Harder.

Hun tilføjer desuden, at Folkekirkens Nødhjælp har et værdigrundlag og et livssyn, som fokuserer på humor, varme og medmenneskelighed, som taler til hende.

Hun tiltræder stillingen d. 1. marts 2018.