Vrede danskere er gået til tasterne i en boykot af Jensen’s Bøfhus.

Siden Jensen’s Bøfhus fredag vandt en navnesag over Jensens Fiskerestaurant i Sæby, er utilfredse danskere strømmet til tasterne for at give deres besyv med. Facebookgruppen »Boykot Jensen’s Bøfhus« har i skrivende stund over 79.000 likes og vokser hastigt, mens forbrugersiden Trustpilot bombarderes med negative anmeldelser af spisestedet. Det skriver Berlingske.

Det er primært hård retorik, der præger brugernes kommentarer på Facebook:

»Vil hellere brænde i helvede end at spise et Jensens bøfhus produkt..... Skam jer Jensens !!!!,« skriver Peter Koch og bakkes op af Tage Falz Billeskov:

»Jeg vil 100 gange hellere køre turen helt til Sæby (hvor fiskerestauranten ligger, red.), end jeg vil lade mig invitere på et af pamperens bøfhuse - når skidt kommer til ære..!«

Læs også: Her kan du se læse nogle af de vrede Facebook-reaktioner

Brugerne foreslår at boykotte alt fra bordbestilling til kølediskens whiskeysauce, og enkelte har foreslået at dele udgiften til den erstatning på 200.000 kroner, som ejeren af Jensens Fiskerestaurant, Jacob Jensen, i går blev idømt ved Højesteret.

Også på Trustpilot er tonen olm, skriver Berlingske. Flere af anmeldelserne behandles for groft sprogbrug, og muligheden for at tilføje nye er midlertidigt lukket ned.

»Kan det virkelig passe at Danmarks mest udbredte navn er et beskyttet varemærke?« spørger brugeren Frederik, mens Charlotte Frandsen går mere humoristisk til værks. Hendes anmeldelse af Jensen’s Bøfhus som »Danmarks bedste fiskerestaurant« har præmieret bøfhuset med en for øjeblikket tiltrængt topkarakter.

Tilbage på Facebook vejrer enkelte brugere da også morgenluft. Mette Jensen skriver:

»Jeg burde sagsøge Jensen bøfhus for at bruge mit navn :)«

Der arbejdes på at få en kommentar fra Jensen’s Bøfhus.