Det vakte stor interesse fra danske medier, da sagen om Mohamad Al Jawerheri kom frem i lyset. Ifølge den 17-årige dreng blev han tvunget til at opsige sit job som kassemedarbejder i Bilkas i Næstved.

Det skete ifølge ham, fordi han havde blandet sig i en debat på en Facebook-side. Det kan du læse mere om ved at klikke her.

Tirsdag morgen er han og advokaten Nima Nabipour kaldt til møde hos Dansk Supermarkeds HR-afdeling i København. Mødet skal umiddelbart være med til at få klarlagt hændelsesforløbet en gang for alle.

»Jeg tror bestemt, at Mohamad har en forventning om, at der kommer en tilkendegivelse fra Dansk Supermarkeds side af, at det ikke var i orden den måde, han blev behandlet på. Og at man skal tale med den pågældende medarbejder, der har udsat Mohamad for det her,« siger advokat Nima Nabipour til DR.

Til Ekstra Bladet holder advokaten fast i, at chefen, som tvang Mohamad Al Jawerheri til at skrive under på sin opsigelse brugte meget ufine metoder.

»Sagen er usaglig i forhold til en afskedigelse, såfremt det skulle være Dansk Supermarked, der skulle have ønsket at afskedige Mohamad. Hvis det forholder sig sådan, at han er blevet presset til at underskrive sin egen afskedigelse, fordi det ellers ville få konsekvenser for hans fremtidige arbejdsliv, så er det den pågældende medarbejder i Bilka, der har sagt sådan, som ikke er helt fin i kanten. Det tenderer afpresning eller trusler.«

Bilkas pressechef Mads Hvitved Grand har tidligere udtalt følgende i sagen.

»Jeg kan ikke komme nærmere ind på, hvordan hændelsesforløbet har været. Men det er klart, at hvis det måtte forholde sig, som det er beskrevet, så er det ikke i tråd med, hvordan vi normalt gør tingene eller gerne vil gøre tingene i Bilka,« siger han.