Det har skabt stor debat, at Rema 1000 har besluttet at sænke mængden af kød med 20 procent i en pakke, og melder ud, at discountkæden gør det for at hjælpe kunderne med at spise mindre kød. 

Nu kommer serieiværksætteren Martin Thorborg med sin holdning til udmeldingen fra Rema 1000. 

Én ting tror han nemlig ikke på efter at have set, hvad Rema 1000 har skrevet på sociale medier. 

'I Rema 1000 tager vi nu et stort skridt for at hjælpe kunderne med at nedbringe forbruget af oksekød - og dermed reducere belastningen for klimaet,' skrev Rema 1000 27. september på Facebook, og tilføjede: 

Rema 1000 er nummer et på Loyalty Groups brancheindex.
Rema 1000 er nummer et på Loyalty Groups brancheindex. Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

'Det gør vi ved at reducere indholdet af oksekød i bakkerne med op til 20 procent, så man har mulighed for at spise lidt mindre kød, og måske undgår at en rest bliver til madspild.  Prisen på kødbakkerne er naturligvis sænket tilsvarende'.

Men det sidste tror Martin Thorborg ikke på, vil vare ved særligt længe. 

»Drop nu det bullshit, Rema 1000. Det er et cowboytrick at sige, at prisen følger med ned. Måske lige nu, men min erfaring siger mig, at det ikke kommer til at fortsætte særligt længe,« siger han. 

Facebookopslaget fra Rema 1000 har da også fået 3000 kommentarer fra brugerne, og discountkæden har da været ude og beklage, at folk opfatter kæden som belærende. 

'Det har naturligvis aldrig været vores intention at være hverken belærende eller på anden måde blande os i, hvad vores kunder skal spise. Og det er vi naturligvis kede af, hvis vores tiltag forstås sådan,' skriver Rema 1000 som en reaktion på de mange vrede kommentarer. 

En af de utilfredse kunder er Tom Kaalund fra Taastrup, der ikke længere vil købe kød hos Rema 1000.

»Nu stopper jeg med at købe kød hos Rema 1000. Kæden skal ikke blande sig i, hvor meget kød jeg eller andre kunder skal spise,« sagde Tom Kaalund torsdag til B.T

Så langt vil Martin Thorborg dog ikke gå. 

»Jeg er faktisk rigtig glad for Rema 1000. Jeg får maden fra dem bragt ud, og det fungerer virkelig godt. Det koster ikke ret meget, og så skal jeg ikke stå i kø for at købe en flaske rødvin og store bøffer,« siger han. 

Vejen til at blive succesfuld økonomisk influencer med tusinder af følgere var ikke nødvendigvis lige for Pernille Oldgaard, der er kendt som Moneymum. Men trods et 00 i matematik blev hun filialdirektør og senere inspiration for mange.

Lyt hos Apple Podcast, Spotify eller ved at klikke play herunder.