Her, der og alle vegne på sociale medier er der indhold om mad, indkøb og budgetter.
Og netop den tre-enighed har 27-årige Sophie Krøis fået til at arbejde for sig. Hun er budgetnørd af den allermest dedikerede slags og bruger maksimum 300 kroner på aftensmad om ugen til fire mennesker.
Da B.T. taler med hende er det meget tydeligt, at hun har dagligvarepriser helt inde på rygraden. »14 kroner for den store tomatsuppe,« eller »12 Actimel-drikkeyoghurt til 30 kroner.« Tallene ryger ud af hende.
»Når du gør mig opmærksom på det, er det jo lidt skræmmende. At man kan alle priserne udenad,« siger den 27-årige, der arbejder indenfor marketing.
Skræmmende eller ej er det dog også Sophie Krøis' hobby. At se hvor meget, hendes familie kan få for deres penge.
Derfor lægger hun hver uge madplaner ud fra tilbudsaviserne. Familien holder sig under 300 kroner for en uges aftensmad, og nogle uger et godt stykke under det.
»Jeg har altid tænkt over, hvor meget ting koster. Hvis jeg ser en bluse til 400 kroner, som jeg godt kunne tænke mig, så køber jeg den ikke. Nogle gange kan det irritere mig, at jeg ikke bare gør det.«
På den anden side giver det hende også meget at være sparsommelig med sine penge. Det er den 27-årige meget bevidst om. Det giver en frihed, forklarer hun.
Når hendes ældste søn, Liam, eksempelvis ønsker nogle særlige, seje sko, så kan hun købe dem, uden det betyder det store.
Hun og kæresten Matthias arbejder henholdsvis i marketing og i et leasingselskab. De bor i en lejlighed med deres to sønner i Odense, og drømmen er at få et hus på et tidspunkt.
»Der hjælper den her opmærksomhed på at være sparsom med mine penge også. På den måde får vi sat godt med penge af til det.«
700 kroner per mand per måned
De mest sparsommelige mennesker ville nok også være imponerede, når de hører, hvad familien kan købe en måneds dagligvarer for. De bruger nemlig i gennemsnit 2800 kroner på den post. Til alt. Toiletpapir, bleer og mad.
Det er Sophie Krøis' madplaner en vigtig del af. Madplaner, der har fået en masse danskere til at strømme til hendes Instragram-konto.
For siden Krøis var på barsel med familiens yngste søn, Luis, har hun for alvor delt madplaner på det sociale medie. Helt almindelig mad, der er nemt at lave, forklarer hun.
At det netop er hverdagsmad til billige penge, er en del af forklaringen på successen. Det er i hvert fald Sophie Krøis' eget bedste bud.
Populært blandt danskerne
Sophie Krøis har dog også ramt ind i en tendens. B.T. har den seneste tid kunnet beskrive, hvordan tilbudsjagten for alvor har intensiveret i Danmark i takt med, fødevarepriserne stiger.
»Vi har både flere brugere, men også flere søgninger,« sagde Claus Nykjær, der er analysechef hos Tjek, tilbage i starten af september.
Der kunne han fortælle, at siden samme dag sidste år er de steget med 5,4 procent brugere.
Fødevarepriserne befinder sig i dag 31,1 procent højere end for fire år siden, mens priserne alene det seneste år er steget med 5,8 procent. Det beretter Danmarks Statistik.
Sophie Krøis er glad for at kunne beskæftige sig med noget, hun altid har dyrket. Du kan finde hendes Instagram her.