Når du fremover skal handle i en af Salling Groups mange butikker, vil det blive nemmere at skelne mellem europæiske og ikkeeuropæiske varer.
Koncernen introducerer nemlig en ny type markering, hvor varer fra en europæisk virksomhed vil være markeret med en lille stjerne.
Det skriver Anders Hagh, der er administrerende direktør i Salling Group, på LinkedIn.
»Vi har den seneste tid fået en række henvendelser fra kunder, som ønsker at handle dagligvarer fra europæiske mærker,« skriver han og fortsætter:
»For at imødekomme det vil vi i løbet af marts introducere en ny markering på vores elektroniske prisskilte i Bilka, Føtex og Netto, hvor en lille stjerne vil vise, hvis mærket er ejet af en europæisk virksomhed.«
Anders Hagh skriver videre, at Salling Groups butikker vil fortsætte med at have mærker på hylderne fra hele verden.
»Det nye mærkat er alene en ekstra service til de kunder, der ønsker at købe varer med europæiske mærker. Der er mange måder at lave listen på. Vi sætter en stjerne, når den ultimative ejer af varemærket er europæisk,« skriver han.
Direktøren afslutter sit opslag med at skrive, at han håber, at koncernens kunder vil tage godt imod den nye information, og at han vil lade alle vælge frit blandt udvalget, der tæller varer fra hele verden.
