Fredag morgen nåede smørkrigen bogstaveligt talt nulpunktet.
Og det kan formentlig have efterladt flere købeglade kunder forvirrede og skuffede.
Kvickly og Superbrugsen reklamerede nemlig flere steder med 'God jul'-smør til den nette pris af 0 kroner - dog begrænset til seks pakker per kunde.
Men glædeligt blev det aldrig.
Tilbuddet har nemlig vist sig at være for godt til at være sandt, oplyser Coops pressechef, Jens Juul Nielsen, til B.T.
»Det var en teknisk fejl, at der stod nul,« oplyser han til B.T.

Den rigtige tilbudspris er 8,95 kroner for Coop-medlemmer og 12 kroner for ikke-medlemmer, lyder det videre.
Skulle man have set tilbuddet og gået ned i en af de to butikker, i håbet om gratis smør, så kan man godt tro om igen:
»Man kommer til at betale tilbudsprisen. Der er forbehold for trykfejl i vores tilbudsavis, og det her er en meget uheldig en af slagsen,« siger pressechefen og tilføjer:
»Heldigvis, er der ikke så mange butikker, som har nået at åbne, før vi blev opmærksom på den forkerte pris. Vi er i gang med at rette det eller har rettet det.«
Jens Juul Nielsen afviser, at der skulle være tale om et reklamestunt, som skulle skabe omtale for butikkernes priser:
»Vi er meget irriteret over, det her er sket, og at vi skal bruge ressourcer på at rette det igen,« siger han.

