»Vi har aldrig oplevet noget lignende.«
Sådan lyder det fra Thomas Lindegaard, der er senior brand manager hos Bryggeriet Vestfyen, der producerer Jolly Cola.
Fordi mange de seneste uger har besluttet at boykotte amerikanske varer som Coca-Cola og Pepsi på grund af den store utilfredshed med USAs præsident Donald Trump, er interessen for at købe Jolly Cola nemlig eksploderet på meget kort tid.

»Det er stukket helt af. Vi har den seneste tid fået flere hundrede henvendelser om Jolly Cola. Det er især købmænd, der ringer til os,« siger Thomas Lindegaard.
Den enorme interesse for Jolly Cola er dog kommet så pludselig og uventet, at Bryggeriet Vestfyen ikke har været forberedt på det.
Faktisk er Jolly Cola slet ikke fast sortiment nogen steder, og det har betydet, at mange har ledt forgæves efter det danske mærke, når de har kigget efter sodavand, der ikke er amerikansk.
Bryggeriet har derfor fået vildt travlt med at sørge for at få hentet både emballage og de nødvendige produkter til at lave mere Jolly Cola, end der plejer at blive fremstillet.
»Vi har trykket vores leverandører på maven,« siger Thomas Lindegaard og smiler.
Han oplyser, at der nu bliver produceret mere Jolly Cola end normalt, og derfor gør de, hvad de kan for at efterkomme den store efterspørgsel.
Hvordan er det, at det er på grund af Donald Trump, at jeres salg på den måde er eksploderet?
»Vi oplevede vækst allerede sidste år, men vi har fået noget ekstra medvind fra en uventet kant lige nu, som vi ikke havde set komme,« siger Thomas Lindegaard.

