Fleggaard-koncernen vil ikke kun trække folk over grænsen for at hente slik, øl og sodavand.

Også dagligvarer skal gerne med i kurvene og vognene.

Derfor sænker man nu priserne på 500 varer for at lokke kunderne til netop – også – at gøre det. Se priseksempler nederst i artiklen.

»De varer, vi nu kan sænke prisen på, dækker et bredt udvalg, hvor der er mange almindelige dagligvarer imellem,« siger Fleggaard-direktør Lars Mose Iversen:

»Vi har det seneste år haft en mærkbar stigning af kunder, som kommer for netop at købe dagligvarer hos os. Det er derfor vigtigt for os også at kunne tilbyde danskerne store besparelser på deres dagligdagsindkøb, når de handler hos os.«

Prisnedsættelserne er også sket hos Calle, som Fleggaard også ejer.

I maj sidste år satte selskabet ligeledes en række priserne ned, dengang på hele 4.000 varer.

Dengang understregede direktøren, at det ikke skete, fordi koncernen var presset økonomisk i et hårdt marked.

»Vi har en forretning, der trives. Det siger noget om den konkurrencesituation, der er i dag,« lød det derimod fra ham til B.T.

I dag siger Lars Mose Iversen så om de nye prisnedsættelser:

»Når vi sænker priserne, sænker vi også vores avance på de pågældende varer og tjener dermed mindre på dem,« konstaterer Fleggaaard-bossen:

»Men vi kan se, at vores prisnedsættelser giver både en øget kundestrøm og omsætning. Langt størstedelen af vores kunder køber allerede stort ind, og på den måde er det godt købmandskab at sænke priserne igen.«

En af de 500 varer, der får et solidt hug med prishammeren er en pakke Kærgaarden Smørbar, der bliver sat ned med hele 46 procent.

Den nye pris, der allerede fremgår på Fleggaards og Calles hjemmesider, hedder nu ni kroner – og den ligger nede på et niveau, hvor danske supermarkeder kun befinder sig i det opskruede juletilbudsmarked.

»Smør er noget, som danskerne i stigende grad også køber i grænsehandlen, og her er Kærgården det mest populære smørbare produkt, som vi derfor gerne vil kunne tilbyde til en altid lav pris,« siger Lars Mose Iversen.

Her kan du se et udpluk af de 500 varer, der nu er blevet billigere hos Fleggaard og Calle:

  • Kærgaarden Smørbar, 200 g: Fra 16,66 til 8,99 kroner. -46 procent.

  • Neutral, Flydende Black, 1.250 ml: Fra 150 til 125 kroner (tre styk). -17 procent.

  • Launis, rejer i lage, 900 g: Fra 99,99 til 88,88 kroner. -11 procent.

  • Højer, Tepølse, 225 g: Fra 29,99 til 25 kroner. -17 procent.

  • Whiskas, Kylling, 3,8 kg: Fra 129,99 til 88,88 kroner. -32 procent.

  • Haribo, Matador Mix, 375 g:  Fra 24,99 til 20 kroner. -20 procent.

  • Oksefilet m. fedtkant, 1,8-2,2 kg: Fra 279,99 til 259,99 kroner. -7 procent.