Normalt er det de våde varer, der bringer danskerne til den tyske grænsehandel, men nu er det faktisk i højere og højere grad dagligvarerne, der trækker.

Det skriver JydskeVestkysten på baggrund af en pressemeddelelse fra grænsegiganten Fleggaard.

Vi ser nu en tendens, hvor kunderne i stigende grad kommer til grænsen for at handle basale dagligdagsvarer, fortæller Lars Mose Iversen, der er direktør hos Fleggaard i pressemeddelelsen.

Det er basale dagligvarer som blandt andet mejerivarer, kød, mel og sukker, som danskerne nu valfarter over grænsen for at købe.

Det gør de ifølge Fleggaard-direktøren på grund af de stigende priser, der ikke har ramt grænsebutikken i lige så høj grad.

I maj besluttede Fleggaard blandt andet at nedsætte priserne med omkring 30 procent på 4000 varer.

Priser der, trods hvad man oplever i de danske supermarkeder, ikke stiger lige foreløbigt.

»Priserne stiger af mange årsager, men vi kan fastholde vores lave priser, fordi vi har stærke aftaler med vores leverandører, og fordi vi er en volumenforretning, hvor indkøbene generelt er store,« siger Lars Mose Iversen ifølge JydskeVestkysten.