Lidl har raget sig uklar med mange af deres kunder midt i julehandlen.
Den tyskejede kæde har nemlig ikke haft nok varer hjemme af de meget billige tilbud. Noget, der har fået dem til at rette forsiden.
På deres Facebook-side havde de – efter tilbudsavisen kom ud – ellers lagt et opslag op om tilbud på Lurpak og Lurpak smørbar. Det var bare ikke den gode pris eller produkterne, der løb med opmærksomheden.
»Jeg vælger at lade være med at handle i Lidl. Er træt af at gå efter jeres tilbud, som sjældent er på hylderne, uanset hvilket tidspunkt man handler på,« skriver en facebookbruger.
»Bondefangeri, når I lokker med supertilbud, der er udsolgt,« skriver en anden.
Det er netop den pågældende smør, Lidl skriver om i opslaget, som de altså ikke længere har på forsiden af avisen. En avis, der ellers gælder til og med 13. december.
Tilbuddet var også skarpt. Lidl havde tilbud på smør til 5,95 for dem med Lidl Plus-app, og til 9,95 kroner for dem uden.
Nu har forsiden så ændret sig. I stedet for rigtig billig smør, bliver kunderne tilbudt tørrede tranebær og valnødder på tilbud.
B.T. har talt op, og mere end 50 kommentarer under Facebook-opslaget om smørret handler om mangel på tilbudsvarer på Facebook-opslaget.
Ifølge kommentarerne var der problemer i butikker i Solrød, Greve, Køge, Vallensbæk, Odense, Horsens, Skejby, Aarhus C, Risskov og Farum.

B.T. har haft fat i Lidl, som erkender, at de på grund af den store efterspørgsel har været nødt til at rette i den digitale udgave af tilbudsavisen.
»Vi har haft en markant større efterspørgsel på smør end forventet. Det skyldes blandt andet, at vores pris har været noget lavere end vores konkurrenters, hvilket vores salgstal også bekræfter,« lyder det i et skriftligt svar fra kædens pressechef, Thomas Sejersen.
»Derfor har vi valgt at fjerne tilbuddet fra forsiden af vores digitale tilbudsavis, så vores kunder ikke går forgæves efter smør. Vi håber, at de, som gik forgæves, har fået nogle af vores andre gode tilbud med fra butikken.«
Lidl siger, at deres folk ellers arbejder hårdt for at en sådan situation, som netop har fundet sted, ikke skal ske.
»Vores indkøbere kæmper med næb og klør for at have så store mængder af tilbudsvare som overhovedet muligt, men da vi ikke er den eneste detailkæde, som sælger disse fødevarer, oplever alle kæderne en øget efterspørgsel fra forbrugerne.«
Da kritikken begyndte at hagle ned over mod kæden, skrev B.T. om kunden Kim Petersen, som bestemt ikke var imponeret. Det kan du læse HER.
Desuden kan du læse mere om, hvordan kæderne i stor stil retter deres digitale tilbudsavis frem mod jul. Dog oftest for at være mere konkurrencedygtige på pris.
