Thomas Börjesson fik en idé, da han bemærkede, at en del danske bådejere gik på indkøb i hans supermarked.

Og den blev en bragende succes – for nu vælter supermarkedet sig i danske kunder.

ICA Maxi i Löddeköpinge, som i størrelse minder om et Bilka-supermarked, har siden oktober målrettet markedsføring mod danskerne via Facebook og med enorm succes, skriver TV 2 Kosmopol.

»Vi har historisk mange kunder fra Danmark. Siden sidste år er antallet af danske kunder steget, og det glæder os,« siger Thomas Börjesson, som er købmand hos ICA Maxi Löddeköpinge, til lokalmediet.

Ifølge TV 2 Kosmopol har to af supermarkedets videoer rettet mod os danskere slået visningsrekord på deres Facebook-side med op mod 67.000 visninger.

Du kan se den seneste af supermarkedets danske fremstød herunder.

I videoen – som har danske undertekster – ses en dansker stå foran Tivoli i København med fire propfyldte poser fra ICA Maxi.

Herefter hilser en svensk bekendt på danskeren, som fortæller, at han har købt alle sine julegaver i supermarkedet.

Thomas Börjesson afslører også, hvad de danske kunder især er glade for:

Slik og glutenfrie produkter.