Det vakte stor opmærksomhed, da det i starten af november blev meldt ud, at Bilka, Netto og onlineshoppen hos Føtex begyndte at sælge sexlegetøj fra Sinful.
Men hvordan er salget så gået de første par uger?
»Helt overordnet kan vi sige, at det er gået over alt forventning på tværs af Bilka og Netto, hvor salget fordeler sig fint mellem de fysiske butikker og muligheden for at købe online,« siger Jacob Krogsgaard Nielsen, der er pressechef i dagligvarekoncernen Salling Group, der driver de tre kæder.
»Ligeledes er det også vores oplevelse, at kunderne har taget fint imod det – både de, som er nysgerrige på varerne, og dem, som går udenom dem,« tilføjer han.
Hvor meget sexlegetøj, der rent faktisk er blevet solgt i tal, vil pressechefen dog ikke ud med.
»Jeg kan ikke hjælpe med dybe salgsindsigter – grundlaget for at tolke på enkeltprodukter og regionale præferencer er en anelse for tidligt,« siger han.
Hvis det går over alt forventning, hvorfor skal tallene så ikke ud?
»Vi skylder vel ikke nogen at fortælle, hvor meget eller lidt vi har solgt for,« siger han.
Ønsker du at bruge mindre på madbudgettet denne jul, har Thomas Castberg en udfordring til Spar Kassens lyttere 11.28 minutter inde i dette afsnit. En udfordring, der kan spare dig gode penge.
Lyt med på Spotify, Apple Podcast eller herunder:

