Det sagde statsminister Poul Nyrup Rasmussen i dag efter Socialdemokratiets sommergruppemøde på Esbjerg Højskole. Hvis virksomhederne ikke opretter nok praktikpladser, kan Danmark komme til at mangle faglærte arbejdere, advarede han og opfordrede "meget indtrængende" større virksomheder til at oprette flere praktikpladser, for det er "et spild af unge menneskers talent og en ulyksagelig situation for de unge", mente Poul Nyrup Rasmussen.

/ritzau/