Kommuner misbruger skolepraktik til aktivering
Danske kommuner misbruger erhvervsuddannelserne til at parkere revalidenter og ledige, der ellers skulle have været i aktivering. De ledige ender typisk i skolepraktik - og dermed slipper kommunerne for at betale for aktiveringen. Hele regningen for skolepraktik går nemlig videre til virksomhederne.