"I kvinder må tage et opgør med de mænd, der holder kvinderne hjemme. Jeg bliver fnysende rasende når jeg hører om mænd, der synes kvinder er mindreværdige. Jeg var selv aktiv i kvindebevægelsen, da jeg var i tyverne. Det hjælper ikke noget bare at sige til mændene, at de skal være søde," sagde Karen Jespersen.

"Lad opvasken stå og sig til dem, at de også skal hjælpe til med den. Sig til dem, at de skal gøre halvdelen af rengøringen. Det gjorde vi, og der kom ballade og skilsmisser ud af det. Men hvis vi finder os i den slags, bliver det aldrig anderledes," sagde Karen Jespersen.