Natten til mandag dansk tid skal verdensstjernen Rihanna optræde i Super Bowls halftimeshow.

En kæmpemæssig begivenhed, som sidste år tiltrak 112 millioner seere – alene i USA.

En reklame på blot 30 sekunder koster op mod syv millioner dollar – knap 49 millioner kroner, så man skulle tro, at Rihanna også tjener kassen på sin optræden.

Men virkeligheden er en helt anden.

Rihanna til pressekonferencen forud for Super Bowls halftime-show.
Rihanna til pressekonferencen forud for Super Bowls halftime-show. Foto: Mark J. Rebilas
Vis mere

Den verdenskendte sangerinde tjener nemlig ikke en krone, skriver Quartz, som tilføjer, at kun rejseudgifter og produktionsomkostninger vil blive dækket af NFL.

Det er nok heller ikke penge, sangerinden fra Barbados mangler.

Forbes estimerer nemlig hendes formue til at være på 1,4 milliarder dollar, og i stedet for penge kan hun se frem til massiv eksponering.

Da Lady Gaga indtog scenen i 2017, steg hendes album- og sangsalg ifølge Forbes med hele 1.000 procent, mens Jennifer Lopez fik 2,4 millioner nye følgere på tværs af sine sociale medier i 2020.

Sådan så det ud sidste år, da Eminem, Dr. Dre, Snoop Dogg, 50 Cent og Mary J. Blige indtog scenen.
Sådan så det ud sidste år, da Eminem, Dr. Dre, Snoop Dogg, 50 Cent og Mary J. Blige indtog scenen. Foto: MIKE SEGAR
Vis mere

Sidste år optrådte hiphop-legenderne Dr. Dre, Snoop Dogg, Mary J. Blige, Kendrick Lamar, Eminem og 50 Cent.

I ugen efter deres optræden steg Dr. Dres albumsalg med 183 procent, Mary J. Bliges med 999 procent og Snoop Doggs med 361 procent.

Når 34-årige Rihanna træder på scenen under halftimeshowet, bliver det hendes første musikalske optræden i hele fem år.

Kampen mellem Philadelphia Eagles og Kansas City Chiefs sparkes i gang natten til mandag klokken 00.30.