Det vakte stor opsigt, da det amerikanske medie Axios tidligere på dagen afslørede en særlig detalje om USAs præsident, Donald Trump.
Han er helt vild med den store danske Hi-Fi-virksomhed Bang & Olufsen (B&O), som har spillet en central rolle i præsidentens renovering af Det Hvide Hus.
Siden nyheden kom ud, er B&Os aktie steget markant, hvor den har ligget omkring en stigning på 6,5 procent i dag.
Investeringsøkonom i Nordnet, Per Hansen, kan naturligvis ikke bekræfte, om der er en sammenhæng mellem de to nyheder. Men han vil heller ikke afvise det.
»Hvis vi kigger på B&O's første kvartalsregnskab, som de lagde ud for en uge siden, så er der ingen sammenhæng med denne stigning, fordi det var forbundet med stor usikkerhed,« siger han til B.T. og fortsætter:
»Jeg kan derfor ikke afvise, at der er en sammenhæng med nyheden om Donald Trump, da han er verdens største influencer på aktiemarkedet.«
Donald Trumps kærlighed for B&O-lydsystemer er dog ifølge Per Hansen ikke den eneste mulige forklaring.
Gigantvirksomheden LMVH, der blandt andet sælger dyre Louis Vuitton-tasker og Moët-champagneflasker, har nemlig fremlagt kvartalsregnskab i dag, hvor de viser en markant fremgang i Kina, som kan forklare B&Os fremgang.
»Når det regner på præsten, drypper det på degnen. B&O og LMVH ligger i samme kategori af europæiske luksusbrands, og en markant fremgang for LMVH i Kina kan afsløre et muligt potentiale i B&O for investorerne,« forklarer Per Hansen.
Læs mere om Trumps kærlighed til virksomheden HER.