'Vores jordbær har ingen anelse om, hvornår Carl Nielsen er født, men de er danske alligevel', stod der på en plakat ved Irma på Østerbrogade i København.

Plakaten henviser til den omdiskuterede danskhedstest, som, siden den kom frem i sidste uge, er blevet debatteret heftigt.

Et af spørgsmålene i denne test handler om, hvornår den danske komponist Carl Nielsen blev født.

Du kan tage testen her.

Billedet af plakaten er blevet delt og 'liket' flittigt på de sociale medier. I skrivende stund har billedet mere end 7.500 delinger og 13.000 likes.

Nu er plakaten blevet fjernet af Irma, som er ejet af COOP. Det er nemlig imod COOPs firmapolitik at dele politiske budskaber, uanset hvor mange 'likes' det får.

»Det er selvfølgelig fint med noget goodwill, men et princip er et princip, så uanset hvor sympatisk, man måtte synes, at budskabet er, så er det uforeneligt med det at arbejde i COOP at fremme sine egne politiske holdninger,« siger Jens Juul Nielsen, som er informationsdirektør i COOP.

COOP blev opmærksomme på plakaten via Facebook, hvorefter koncernen fandt frem til butikken og den ansvarlige medarbejder, som nu har fået besked på ikke at gøre det igen.

I øvrigt blev Carl Nielsen født i 1865.