En kvinde fra Hawaii troede ikke sine egne øjne, da hun først på ugen loggede ind på sin netbank. Her opdagede hun, at hun havde et overtræk på ti billioner kroner.

Angela Kwong fra Honolulu mener selv, at hun ikke har en shoppemani.

Derfor undrede hun sig mildt sagt, da hun i tirsdags loggede ind på sin netbank hos First Hawaiian Bank. Her så hun, at hun havde et overtræk på cirka ti billioner kroner.

Det skriver det lokale medie KHON2, som har spurgt Angela Kwong, hvad hun tænkte, da hun så overtrækket:

»Jeg var chokeret, og jeg kunne ikke tro det. Da jeg så det, var jeg nødt til at gå ud på badeværelset og hente mine briller for at være sikker på, at det ikke var mine dårlige øjne, den var gal med,« siger Angela Kwong til KHON2.

Hun var ikke den eneste

Den fortvivlede kvinde ringede efterfølgende til sin bank, der ikke var særlig hjælpsom.

Angela Kwong fik fat i bankens kundeservice, hvor hun fik at vide, at bankens system var gået ned, og at de ikke lige havde mulighed for at skrive hendes nummer ned og ringe tilbage.

Det skulle vise sig, at banken stod med et seriøst problem. For Angela Kwong var ikke den eneste med et astronomisk overtræk.

George White fra øen Kauai havde også logget sig ind på sin netbank og opdaget et overtræk på cirka fem billioner dollar.

»Jeg så tallet og tænkte allerførst; 'Min kone slår mig ihjel',« siger George White.

Dagen efter, Angela Kwong havde gjort den skræmmende opdagelse, stod det klart, at hendes bank havde oplevet et teknisk problem, og at det nu var løst.

I en pressemeddelelse fra First Hawaiian Bank lød det blandt andet:

»Bankens netbankssystem oplevede en fejl, hvor kunderne midlertidigt oplevede en forkert balance. Minutter efter, vi opdagede fejlen, var vi i stand til at løse problemet.«

First Hawaiian Bank gav samtidig en dybfølt undskyldning og slog fast, at ingen af deres kunder kommer til at bøde økonomisk for de gigantiske overtræk.