En dag blev det for meget for Matt Corby.

Den australske teenager havde en nagende mistanke om at hans sandwich fra fastfoodrestauranten Subway ikke var en 'fod' lang som navnet Footlong ellers antyder. 

Han fandt straks et målebånd og ganske rigtigt. Sandwichen var blot sølle 11 tommer og dermed en tomme for kort. Matt Corby snuppede et billede, lagde det på Subways australske Facebookside og siden er det væltet ind med kommentarer fra rasende fans, der angriber Subway for falsk markedsføring.





Helt galt blev det, da Subway svarede på kritikken.

Subway forklarede, at konceptet Subway Footlong var et registreret varemærke og skulle ikke indikere, at sandwichen havde en særlig længde.

Det var et selvmål af de store. Det væltede ind med hidsige svar og links til Subways egne reklamekampagner, hvor de medvirkende står og måler en fods længde af med hænderne.



Herhjemme hedder Subways sandwich også 'Footlong', og Subway lover på internetportalen Just-Eat, at den er 30 cm lang, hvilket svarer til 0,98 fod.

Bt.dk hører gerne fra utilfredse kunder, såfremt sandwichen er kortere end lovet.