Her er en teenagers overraskende foto, der overgik det på Twitter.

En amerikansk teenagers foto er nu det mest delte billede på Twitter.

Det kostede 20 millioner kroner for it-giganten Samsung at sponsorere Oscar-festivalen i 2014 og pengene endte da også i det mest delte billede på Twitter nogensinde.

Altså indtil nu.

Det sociale medie Twitter har bekræftet overfor det amerikanske nyhedsbureau AP, at teenageren Carter Wilkersons håb for et års forbrug af dybstegte kyllingenuggets har overgået billedet, der blev taget af komikeren og Oscar-værten Ellen Degeneres.

Igennem to måneder har antallet af delinger nemlig krøbet og krøbet opad for teenageren fra staten Nevada. Billedet var dog noget mindre spektakulært end det stjernespækkede selfie fra 2014. Det indeholder nemlig blot et screenshot, hvor Carter Wilkerson spørger fastfoodkæden Wendy's, hvor mange delinger, der skal til, for at de vil give ham et års forbrug af nuggets. En trend blandt unge, der på den måde bytter eksponering til gratis ting.

Svaret var iskoldt. 18 millioner.

Det endte ikke med at blive de 18 millioner retweets, der blev bedt om fra Wendy's side, men nogle har formentlig alligevel øjnet en del reklameværdi i teenagerens succes. Screenshottet kom nemlig vidt omkring og blev delt af store brands som Microsoft, Google og Amazon, såvel som kendisser som Breaking Bad-stjernen Aaron Paul. Og det nåede altså også at overhale den ikoniske Oscar-selfie fra 2014.

Hos Wendy's udløste det et gavekort på et års forbrug af dybstegte kyllingestykker. Præmien blev ledsaget af en donation på 100.000 dollar til Dave Thomas Foundation, en velgørenhedsorganisation, der finder hjem til børn i familiepleje.

Nedenfor ses den glade vinder Carter Wilkerson med sin præmie. Han vil nu forsætte med at samle penge ind til det gode formål.