Popdronningen bød mandag aften op til hårdtpumpet dancepop i Parken, men de 40.000 publikummer ville kun sjældent danse med popdronningen, lyder det fra anmelderne, der blandt andet kritiserer Madonna for at være for mekanisk.

»Madonna kørte sig selv over« og »Madonna: Duracell-dronning i Parken«. Sådan lyder dommen fra henholdsvis BT og Ekstra Bladets anmeldere efter mandagens koncert i Parken.

Ifølge Jan Eriksen fra BT er Madonnas betydning for moderne popkultur ikke til debat, og musikanmelderen er stor beundrer af hendes sangskrivertalent. Men under koncerten i Parken syntes han, at den midaldrende sangerinde havde så travlt med at være street, at hun kørte sig selv over.

- Det er så postuleret desperat, at man blev helt glad, da »Papa Don’t Preach« startede. For at slutte næsten før, den var begyndt, skriver han i anmeldelsen.

Omvendt begejstret var han dog for »Like A Virgin«. Om det gamle 80er-hit skriver han:

- En overraskende cool og dirrende Agnes Obel-agtig (!) version af »Like A Virgin« kun med piano. Endelig nerve og fornemmelse. Langt om længe.

Jan Eriksen kvitterer med to stjerner og en opfordring til den amerikanske popdronning:

- Smid masken, Madonna. Maskinen Madonna kender vi.

Ekstra Bladets Thomas Treo er tydeligvis heller ikke imponeret og giver koncerten tre stjerner.

- Trods nogle rablende monologer, der faktisk virkede spontane, fremstod Madonna underligt mekanisk og Duracell-agtig i hæle, der var noget højere end underholdningsværdien, skriver han.

Thomas Treo mener, det udpræget var de gamle hits, der havde størst effekt, og at det var mere dumt end dumdristigt, at sætlisten indeholdt hele otte numre fra forårets kommercielle flop-album, »MDNA«.

- Kun i glimt en koncert med popkunstneren Madonna. Som oftest en optræden af forretningskvinden Madonna, og hun bød på business as usual, slutter han.