Ølfirmaet Heineken har indgået en reklameaftale med selveste James Bond. Det betyder, at Bond kommer til at drikke Heineken i den kommende 007-film 'Skyfall'.

Ølfirmaet Heineken har indgået en reklameaftale med James Bond, der længe har benyttet product placement i filmene om den hemmelige agent.

Tidens mest sexede bond babes - 1

De to brands har slået sig sammen om en storstilet kampagne, der kommer til efteråret, når den næste James Bond film »Skyfall« får premiere. Samarbejdet betyder, at Bond-skuespilleren Daniel Craig vil optræde i en reklame for Heineken, der skal vises over hele verden.

Og samarbejdet med den hemmelige agent glæder Heineken.

- James Bond passer perfekt til os. Han er indbegrebet af en verdensmand, siger Lesya Lysyj, der er markedsføringschef i Heineken USA, ifølge den amerikanske hjemmeside Ad Age.

I selve filmen »Skyfall« kommer reklamesamarbejdet til at betyde, at James Bond vil udskifte sin signaturdrink - Vodka Martini - med Heineken i mindst én scene, skriver Ad Age.

Ifølge den britiske avis The Guardian er Heinekens product placement i James Bond 45 millioner dollars værd. Det er desuden filmens instruktør, Sam Mendes, som også kommer til at instruere Heineken-reklamen med James Bond.

Product placement har fyldt meget i de nyere Bond-film. I »Casino Royale« fra 2006 fortalte Daniel Craig tilfældigvis, at hans nye ur var fra Omega.

I »Tomorrow Never Dies« fra 1997 flashede den tidligere Bond, Pierce Brosnan, sin smarte Ericsson mobiltelefon.