Ølfirmaet Heineken har indgået en reklameaftale med selveste James Bond. Det betyder, at Bond kommer til at drikke Heineken i den kommende 007-film 'Skyfall'.
Ølfirmaet Heineken har indgået en reklameaftale med James Bond, der længe har benyttet product placement i filmene om den hemmelige agent.
De to brands har slået sig sammen om en storstilet kampagne, der kommer til efteråret, når den næste James Bond film »Skyfall« får premiere. Samarbejdet betyder, at Bond-skuespilleren Daniel Craig vil optræde i en reklame for Heineken, der skal vises over hele verden.
Og samarbejdet med den hemmelige agent glæder Heineken.
- James Bond passer perfekt til os. Han er indbegrebet af en verdensmand, siger Lesya Lysyj, der er markedsføringschef i Heineken USA, ifølge den amerikanske hjemmeside Ad Age.
I selve filmen »Skyfall« kommer reklamesamarbejdet til at betyde, at James Bond vil udskifte sin signaturdrink - Vodka Martini - med Heineken i mindst én scene, skriver Ad Age.
Ifølge den britiske avis The Guardian er Heinekens product placement i James Bond 45 millioner dollars værd. Det er desuden filmens instruktør, Sam Mendes, som også kommer til at instruere Heineken-reklamen med James Bond.
Product placement har fyldt meget i de nyere Bond-film. I »Casino Royale« fra 2006 fortalte Daniel Craig tilfældigvis, at hans nye ur var fra Omega.
I »Tomorrow Never Dies« fra 1997 flashede den tidligere Bond, Pierce Brosnan, sin smarte Ericsson mobiltelefon.