Det sker i slipstrømmen af en flyulykke i Bangkok, hvor et landingsstel på en Airbus A330 knækkede, så flyet landede på bugen ved landingen i Bangkok. 14 af flyets 288 passagerer blev kvæstet i ulykken.
Som om det ikke var slemt nok, valgte selskabet at overmale dets logo på flyet, så billeder af det forulykkede fly med et Thai Airways-logo ikke gik verden rundt.
Umiddelbart efter oplyste en talsmand fra Thai Airways over for The Guardian, at det var almindelig procedure blandt flyselskaber i Star Alliance-samarbejdet. Et samarbejdet flyselskabet SAS også er en del af.
Nu indrømmer Thai Airways, at det med proceduren ikke er helt rigtigt.
- Efter et uheld eller en ulykke fjerner vi logoer og kendetegn på vores fly. Det er ikke noget, som praktiseres generelt hos vores partnere i Star Alliancen, lyder det i pressemeddelelsen fra selskabet, ifølge det norske luftfarts-site Hangar.no.
Ifølge norske Aftenposten har SAS engang også forsøgt at skjule dets logo, da et SAS-fly 27. december 1991 forulykkede på en snedækket eng ved landsbyen Gottöra i Sverige. Dengang dækkede SAS dets navn på flyets skrog, men erkendte siden, at det var en fejl.
Kaptajnen på SAS-flyet, danske Stefan Rasmussen, blev efterfølgende udråbt som helt, da alle 129 ombord overlevede, selv om flyet knækkede i tre dele.
Artiklen opdateret 16.37 med nye oplysninger om antallet af kvæstede og ulykkes-sted