Et britisk supermarked har nu lanceret en datingside. Håbefulde singler finder hinanden på baggrund af spise- og indkøbsvaner og opfordres til at tage hinanden med ud på madjagten.

Hvad søger du i din partner? Skal det være typen, der køber hummersuppe og drikker Unterberg, eller typen der spiser mandler med Dr. Pepper? Eller bare den ganske almindelige stegt flæsk og persillesovs-spisende type?

På den nye datingside, AsdaDating.co.uk, er det muligt at finde kærligheden på baggrund af hvilken mad, han eller hun spiser. Datingsiden er skudt i gang af den britiske supermarkedskæde Asda.

- Nu kan du få overstået dit ugentlige indkøb, mens du snakker med andre Asda-kunder, der er interesseret i dig. Med over 18 millioner kunder om ugen gik det op for os, at det er en perfekt mulighed for at hjælpe folk ud på indkøbsdates, siger Asdas manager, Deborah Grass, til thegrocer.co.uk.



På datingsiden skal man udfylde et spørgeskema med favoritretter. Derefter kan man se, hvilke singler der har samme præferencer. Ud over den store fokus på mad, virker datingsiden ligesom alle andre datingsider med chat, privatbeskeder og profiltekster.

Asda valgte at gøre idéen til virkelighed efter en undersøgelse af deres kunders forhold til kærlighed og indkøb. 71 procent af alle mænd mente, at et supermarked er et bedre sted at finde en date end på en bar eller diskotek.

Hele 47 procent af singlekunderne brugte også et smart trick til at finde andre singler. De undersøgte, hvad andre kunder havde i deres indkøbsvogne for at se, om de købte singlemad eller familiemad. Nu kan de i stedet gå på internettet for at finde de andre singler, der handler i samme supermarked.

Datingsiden har eksisteret i en måned.