Tøjkæden Zara har lavet en ny kampagne for jeans,der opfordrer til, at man skal elske sine kurver.

'Love your curves' - eller 'Elsk dine kurver' lyder det på billedet, der viser to unge modeller iført jeans, men på sociale medier raser flere nu over, at kampagnen sender et helt forkert signal, fordi kvinderne på billedet ikke selv har kurver.

En af de mange, der har bemærket billedkampagnen fra Zara, som blandt andet er spottet i både England og Spanien, er den irske radiovært Muireann O’Connell, som langer ud efter tøjkæden på det sociale medie Twitter.

'Tager I pis på mig, Zara,' skriver hun i et opslag på Twitter, der er ledsaget af netop billedet af de to modeller i 'Love your curves'-kampagnen. Siden radioværten har delt sit tweet, er det blevet delt mere end 8.000 gange og liket mere end 16.000 gange.

Hun understreger dog, at der ikke er noget galt med modellernes udseende, men reklamen skaber et forkert billede af, hvad kurver er.

'Jeg må lige sige, det her har intet med modellerne at gøre. Det er marketingsfolkene, der har forvrænget billedet og fucked up,' skriver hun.

Udover Muireann O'Connell stemmer flere andre Twitter-brugere i med kritik af Zara.

'Zara jeg vil gerne tale med jeres reklameafdeling... kurver?.... hvor?' lyder det blandet andet fra Twitter-bruger Millie Faulkner.

Twitter-brugeren MattMo spørger mere direkte:

'Zara ved I hvad kurver er?'.

Megan MacLean opfordrer tøjkæden Zara til at være sit ansvar mere bevidst.

'Kom nuuuuuu Zara! Det burde ikke være nødvendigt at fortælle jer at I skal bruge kvinder med kurver, når I fortæller os at vi skal elske vores kurver. I er bedre end det,' skriver hun.

Det er kun få måneder siden, tøjkæden Zara sidst havnede i lidt af en møgsag, da en kvinde i november lagde sag an mod tøjgiganten, fordi hun angiveligt havde fundet en død rotte syet ind i en kjole købt i en Zara-butik i Greenwich i staten Connecticut.

Zara har siden udtalt, at man ville undersøge den sag nærmere.