I Colorado, USA, arbejder læreren Kyle Schwartz på en skole, hvor mange af børnene kommer fra mindre bemidlede familier. For at forstå børnene bedre, fandt hun på noget ganske særligt.

»Som ny lærer arbejder med at forstå, hvilken virkelighed eleverne kommer og hvordan jeg på bedst mulig måde kan støtte dem. Jeg følte bare, at der var noget, jeg ikke vidste om mine elever«, siger Schwartz til CBS News.

Hun blev forbløffet over nogle af de hjerteskærende svar, hun modtog.

Nogle elever fortalte om en død far, en mor som stortset aldrig er hjemme eller manglen på venner. Men nogle af de mere svar, går også lige i hjertet, som:

»Jeg ville ønske min lærer vidste, at... jeg ikke har nogen blyanter til at lave mine lektier med derhjemme«.

Selvom eleverne fik valget om at være anonyme eller skrive deres navn på sedlen, valgte de fleste at underskrive sedlen med deres navn. De havde heller ikke noget mod at dele deres historier med deres klassekammerater.

Hun fortæller selv, at hun bekymrer sig dybt om hver eneste elev og ikke vil have, at noget af dem skal leve i fattigdommen. Dette var faktisk også Kyle Schwartz' hovedmotivation for at blive lærer.

#thingsiwishmyteacherknew

Schwartz valgte efter øvelsen med klassen at dele 3. klasseelevernes svar på Twitter under hashtagget #thingsiwishmyteacherknew. Hun opfordrer samtidig andre lærere til at gøre det samme med deres elever.

Andre lærere har efterfølgende samlet øvelsen op, og der deles derfor stadig nye svar med rørende ord fra andre elever på Twitter.

Øvelsen har ikke bare været et tankevækkende eksperiment for lærerinden selv, men også hendes egne elever blev rørt af hinanden ord.

»På en af sedlerne stod der, at 'Jeg ville ønske min lærer vidste, at... jeg ikke har nogen at lege med'. Næste dag samlede pigerne sig rundt om hende (der havde skrevet sedlen, red.) og de legede sammen, for børn støtter hinanden«, fortæller Schwartz til CBS News.

17 andre delstater har fulgt Schwartz' eksempel og lavet samme øvelse med deres elever, meddeler tv-stationen.