Langt de fleste af de 283 passagerer var på vej på ferie. Andre var på vej hjem. Ingen af dem nåede frem. Flight MH17 var på vej fra Amsterdam til Kuala Lumpur, da det sidste år i juli blev skudt ned over Ukraine af et jord-til-luft-missil.

Tilbage sidder de pårørende til de 283 passagerer og 15 besætningsmedlemmer og savner svarene på, hvad der skete den 17. juli.

De svar kan de måske få tirsdag, når myndighederne i Holland offentliggør den endelige rapport om, hvad der skete, da det malaysiske passagerfly blev nedskudt.

Bag rapporten er en 15 måneder lang efterforskning ledet af hollandske eksperter, der har forsøgt at finde svarene på, hvad det var, og hvem det var, der var skyld i, at kufferter, flysæder og 298 lig pludselig faldt ned over den ukrainske landsby Hrabove sidste sommer.

Herunder kan du se, hvilke spørgsmål man endnu mangler at få besvaret i sagen:

1. HVAD SKETE DER MED MH17?

Passagerflyet fra Malaysia Airlines forsvandt pludseligt fra flyradarerne, da den fløj hen over det østlige Ukraine 17. juli sidste år, hvor voldsomme kampe mellem den ukrainske hær og pro-russiske separatister fandt sted.

De hollandske efterforskere offentliggjorde allerede i september sidste år en foreløbig rapport, hvor de konkluderede, at flyet styrtede ned uden nogen form for varsel, fordi det sandsynligvis var blevet ramt af 'højenergi-objekter, der kom udefra'.

Kort tid efter styrtet havde fundet sted, udpegede Ukraine og flere vestlige ledere de pro-russiske separatister i Østukraine som de skyldige.

Teorien var, at flyet var blevet skudt ned med et russisk-fabrikeret jord-til-luft-missel fra det mobile missil-system BUK.

Omvendt fremlagde det russiske forsvarsministerium kort tid efter en stribe beviser for, at et ukrainsk kampfly var observeret meget tæt på MH17, og at Ukraines militær den seneste tid har flyttet jord-til-luft missilsystemer til det østlige Ukraine.

Den mest sandsynlige er teori er dog den ukrainske, da der angiveligt er blevet fundet rester af et BUK-missil i ofrene fra flystyrtet.

Samtidig er der ifølge de hollandske efterforskere også fundet fragmenter på jorden nær nedstyrtningstedet, der kan stamme fra et BUK-missel.

Men det er endnu ikke sikkert, at missil-fragmenterne er relateret til flystyrtet.

2. HVEM SKAL HAVE SKYLDEN?

Den hollandske rapport kommer ikke til at fokusere på, hvem de skyldige i flystyrtet er. Den opgave har en multinational politienhed, Joint Investigation Team, fået - og enhedens rapport kommer først til december.

Lige siden styrtet har mange lande dog været hurtige til at pege fingre.

Vestlige nationer har bebrejdet de pro-russiske separatister i Ukraine, der kæmper for løsrivelse i den østlige del af landet, hvor mange indbyggere har russisk som modersmål og ser sig selv som russere frem for ukrainere.

Den amerikanske udenrigsminister John Kerry udtalte efter flystyrtet, at 'det er tydeligt, at det er et system, der er blevet lagt hænderne på separatisterne af Rusland'.

Modsat har den russiske producent af det mistænkte BUK-missil, Almaz-Antey, fortalt, at selvom missilet var et BUK-missil, var det en type, der ikke var blevet produceret i Rusland siden 1999. Derimod forklarede producenten, at lige præcis det type missil, der var blevet brugt, kunne findes i den ukrainske hærs arsenal.

Andre eksperter har konkluderet, at nedskydningen af MH17 var 'en fejl', da pro-russiske separatister 'troede, de sigtede på et militærfly i området, som viste sig at være et passagerfly'.

3. ER DET SIKKERT AT FLYVE OVER KONFLIKTZONER?

Den hollandske rapport forventes at indeholde anbefalinger for, hvordan flyselskaber skal forholde sig, når de flyver hen over lande med konfliktzoner.

Nedstyrtningen af MH17 gav enorme rystelser hos luftfartsselskaberne, der løbende vurderer, om luftkorridorerne er sikre at gennemflyve.

Malaysia Airlines-flyet blev skudt ned i en højde på cirka 10 kilometer, og den ukrainske regering havde tilkendegivet, at der ikke var fare for de kommercielle fly i den højde.

4. VIL NOGEN BLIVE ANHOLDT FOR NEDSKYDNINGEN?

Pårørende til ofrene fra MH17 har tidligere udtalt, at de håber, at rapporten vil lægge ekstra tryk på og føre til en eventuel anholdelse og retsforfølgelse af de skyldige.

Hollandske anklagere, der fører en separat kriminalefterforskning, har tidligere oplyst, at de har identificeret mange 'personer af interesse', men ingen endelige mistænkte. Samtidig har Rusland nedlagt veto mod mod den internationale domstol, som FN vil opsætte for at kunne føre en sag mod dem, der skød flyet ned.

Den britiske premierminister, David Cameron,har kaldt Ruslands veto for 'ophidsende og helt forkert'.

Ruslands udenrigsminister, Sergey Lavrov, frygter dog en politisk motiveret dom og har kaldt dele af forslaget om en domstol højst besynderlig.